Junior konsultchef för oss på Randstad i Stockholm

Publicerad: 2017-05-09
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
Personal & HR
Specialisering:
Ledning
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201052340
Sista ansökningsdag:
2017-06-30
Kontakt:
Emelie Wiktorsson
Har du tidigare ledarerfarenhet, gillar människor och trivs i omväxlande roller?

Som vår konsultchef arbetar du mestadels nära dina konsulter och vår kund. Du trivs med coachning, personaladministration och rekrytering och har lätt för att nå olika människor. Att ha skiftande arbetstider, ibland både kväll och helg, passar ditt liv idag. Vår kund är välkänd för högkvalitativa möten liksom också du levererar hög kvalitet och god service. Låter det som något för dig? Då har du nu chans till en utvecklande roll som konsultchef - med placering i Stockholm! Välkommen med din ansökan redan idag.

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Stockholm

Omfattning: Heltid, för start i början av augusti och tillsvidare (med 6 månaders provanställning). Varierade arbetstider, kväll- och helgarbete förekommer (främst under vinter och vår).

Arbetsbeskrivning:

Vi vet att ett arbete är så mycket mer än arbetsbeskrivningen. Det är trots allt här du spenderar en stor del av din tid. Vi vill därför passa på att flagga för att din utveckling hos oss är lika viktig som våra kunders utveckling tack vare dig. Med vår storlek som världens näst största bemannings- och rekryteringsföretag kommer vi alltid att ha nästa steg för din karriär.

I dag är vi ett team om tre personer som tillsammans arbetar för att leverera en högklassig bemanningslösning för ett upplevelsecentrum söder om Stockholm. Det gör vi delvis på plats i egna lokaler och delvis på huvudkontoret i city. Som konsultchef blir det ditt yttersta ansvar att säkerställa en god arbetsmiljö, motiverad personalstyrka och säker leverans mot kund. Det innebär att du kommer att arbeta med (till exempel):

Coachning, medarbetarsamtal och uppföljning av konsulter.

Rekrytering, personaladministration och fakturering.

Daglig kundkontakt liksom bokade operativa kundmöten.

Kvalifikationer:

Erfarenhet av ett serviceyrke och från en ledande befattning, med fördel som teamledare, butikschef eller liknande.

Datorvana, god svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Gymnasieutbildning, gärna också en eftergymnasial utbildning inom HR, ledarskap och/eller motsvarande.

Som person brinner du för människor, service och hållbar utveckling. Kanske är det just kombinationen som ofta ger dig goda resultat och fina omdömen. Du ser vad andra behöver, ger dem förutsättningar att lyckas och kommer i mål. Visst har du också ett sinne för affärer och ser hur intäkter och utgifter hänger ihop. Du motiveras lika mycket av glada kunder som nöjd personal. För dig är helt enkelt resan framåt den viktigaste biten. Är du dessutom positiv, initiativtagande och proaktiv? Då kommer du att trivas hos oss!

Vi ser det som plus (men inte krav) om du har goda färdigheter i Excel.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:

Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-06-30, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Emelie Wiktorsson | emelie.wiktorsson@randstad.se |