Junior HR Business Partner på 50% i Solna.

Publicerad:
2018-07-26
Omfattning:
Deltid
Kontakt:
Jin Linder

Detaljer

Publicerad:
2018-07-26
Ort:
Solna, Stockholms län
Kategori:
Personal & HR
Specialisering:
HR Business Partner
Omfattning:
Deltid
Referensnummer:
201163895
Sista ansökningsdag:
2018-08-21
Kontakt:
Jin Linder

Beskrivning

Är du självstyrande och har god prioriteringsförmåga? Har du jobbat som HR administratör eller HR generalist och är redo att ta nästa steg i din karriär? Då har vi en tjänst för dig! Vi söker en HR business partner på 50% till vår kund i Solna. Du kommer ha din egen kontor och arbetstider är flexibla. Du kan jobba heldagar eller halvdagar och kan även jobba hemifrån. Här kommer du arbeta brett och stötta chefer i olika personalfrågor. För att vara aktuell för denna spännande tjänst krävs att du har minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet inom HR. Utöver detta behöver du ha goda kunskaper i svenska och engelska, då den mesta kommunikationen sker på engelska i såväl tal som skrift.

Omfattning: Deltid 50%, med start den 1a september 2018, tillsvidareanställning (provanställning förekommer)

Arbetsbeskrivning:
I din roll som HR business partner kommer du ha chans att jobba brett med HR-frågor och coacha och stötta chefer i hela Norden. Du kommer stödja cheferna med utveckling, lönerevision, policy, förmåner och arbetsmiljö. Företaget har 4 HR business partners i Europa men du kommer sitta själv i Sverige. I arbetet ingår att följa med på resor inom Norden en gång i kvartalet. I den här positionen krävs att du har bra prioriteringsförmåga och är självstyrande.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Koordinera och stödja management-utveckling, successionsplanering och utbildning
  • Stödja payroll-chefer med lönerevision och vara andra kontaktpersonen till payroll-leverantörer
  • Stödja i olika HR-relaterade ärenden, till exempel: företagsförmåner, policy, rehabilitering och facklig förhandling
  • Ansvarig för systemadministration och rapportering
Kvalifikationer:
Här behöver du:

  • Avklarad universitets- eller högskoleutbildning och/eller kurser inom personal eller likvärdigt område
  • Minst 3 års arbetslivserfarenhet som exempelvis HR generalist eller HR administratör
  • Väldigt god svenska och engelska i såväl tal som skrift
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Eftersom du kommer sitta själv i Sverige krävs det att du är till 99% självstyrande. Du har lätt att skapa relationer då har företaget cirka 30 anställda i Sverige och har en familjär atmosfär. Du har lätt att lära nya system och inte bli uttråkad av systemadministration eller rapportering då en del sådant förekommer. Dessutom har du även bra kommunikations- och samarbetsförmåga. Låter det här som du? Då kommer du vara en uppskattad kollega hos oss!

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2018-08-21, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Jin Linder, jin.linder@randstad.se