Junior HR-administratör till myndighet i Östersund.

Publicerad:
2018-07-11
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Niclas Norenius Marander

Detaljer

Publicerad:
2018-07-11
Ort:
Östersund, Jämtlands län
Kategori:
Administration & kontor
Specialisering:
Administration
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201162547
Sista ansökningsdag:
2018-08-14
Kontakt:
Niclas Norenius Marander
Offentlig verksamhet

Beskrivning

Vi söker nu en HR-administratör till Östersund. Har du jobbat med HR-administration och diarieföring och vill få en fot in på en statlig myndighet efter sommaren? Då har vi ditt nästa uppdrag. Tjänsten som HR-administratör startar 1 september och fortsätter som minst fram till årsskiftet och passar för dig som trivs med att arbeta i breda roller med mycket samarbete. Låter detta som något för dig? Då hoppas vi på din ansökan, redan idag!

Omfattning: Heltid, kontorstider. Med start 1 september och för uppdrag till 31 december 2018 (med möjlighet till förlängning).

Arbetsbeskrivning:
Som HR-administratör sitter du och stöttar upp myndighetens HR-avdelning. Myndighetens kontor ligger centralt i Östersund med närhet till det mesta – från vatten, till butiker, till restauranger och barer. Rollen som sådan är bred och innebär en möjlighet för dig att prova på ett flertal olika arbetsuppgifter – perfekt för dig som är i början av din HR-karriär.

Arbetsuppgifterna (till exempel).

  • Kontroll av underlag inför registrering och ändring av uppgifter i personalsystemet.
  • Administration i form av avtals- och beslutsskrivning vid personal- eller lönerelaterade ärenden.
  • Diarieföring
  • Ta fram underlag inför utlämning av allmänna handlingar
  • Hantering av post.
Kvalifikationer:
Här behöver du:

  • Minst ett års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
  • Gymnasieutbildning eller motsvarande utbildning.
  • Goda kunskaper i Microsoft Office eller likvärdigt.
För den här tjänsten söker vi dig som är noggrann i ditt arbete och har lätt för att växla mellan olika arbetsuppgifter. Vidare tror vi att du har en god förmåga att skapa kontakt med andra människor och trivs i roller där du får samarbeta. Är du dessutom positiv som person kommer du att bli en uppskattad kollega hos oss.

Har du dessutom erfarenhet av att utforma beslutsunderlag och avtal samt diarieföring så ser vi det som plus (men inte krav).

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2018-08-14, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Niclas Norenius Marander | niclas.norenius.marander@randstad.se |