IT-supporttekniker.

Detaljer

Kontakt:
Joanna Hansson, 
joanna.hansson@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2021-11-30
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidare
Ort:
Stockholms län, 
Solna kommun
Kategori:
IT
Specialisering:
Support

arbetsbeskrivning.

Vi söker just nu en finsktalande IT-supporttekniker till vår kund som är ett av Sveriges största företag inom uthyrning av maskiner och utrustning! 

Randstad Technologies är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får coachning och varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter. 

ansvarsområde.

Vår kund är verksam inom Norden och Baltikum och behöver nu förstärka sitt team med en som kan avlasta den finska IT-supporten!
Du kommer att ingå i ett nordiskt team om 7 personer. Rollen är bred och du kommer få möjlighet att arbeta med både 1st och 2nd line ärenden via telefon, mail och ärendehanteringssystem och även hjälpa användarna på plats.

Primära ansvarsområden:
  • 1st/2nd linesupport för kundens interna användare via olika kanaler som telefon, e-mail, web och vid behov onsite på huvudkontoret.  
  • Registrering av ärenden i ärendehanteringssystemet Ivanti Service Desk System
  • Problemlösning och felsökning av hårdvara och mjukvara främst inom Windowsmiljö och Citrix  
  • Hantering av användarkonton, behörigheter både i Active Directory, Office 365 samt  AS400 (stordatormiljö)  
  • Dispatcherfunktion  
  • Övervakning av WAN-förbindelser för Norden och Baltikum samt felanmälan till ISP  vid fel på nätverksförbindelser  
  • Felanmälan av växeltelefoni, mobiltelefoni till leverantör  
  • Hantering av telefonabonnemang, beställning, avslut m.m.  
  • Hantering av IT-beställningar, hårdvara, mjukvara, licenser  
  • Arbetet sker remote via fjärrstyrningsverktyg med undantag för huvudkontoret där det ingår onsite-support  
  • Nära samarbete med andra team inom IT-avdelningen och uppföljning av eskalerade ärenden som inte kan lösas direkt i Service Desk  

arbetstider.

Heltid, 7-16. 
Omgående – årsskiftet (med option på förlängning en månad i taget)

kvalifikationer.

Vi ser att du är pedagogisk och tålmodig med god kommunikativ förmåga. För att vara framgångsrik i denna roll är det viktigt att du är kundfokuserad och serviceinriktad.  Vidare är du orädd med skinn på näsan och stresstålig då arbetet stundtals kan vara hektiskt. Du är en utåtriktad och uppskattar att arbeta både självständigt och i grupp.

Vi ser att du har minst 2 års erfarenhet från Service Desk arbete samt goda kunskaper inom området IT Service Management och relaterade processer,  kompetens och teknik.   

Krav:
  • Microsoft Windows 10  
  • Microsoft Office produkter  
  • Microsoft Office 365  
  • Microsoft Active Directory  
  • Citrix (StoreFront/Receiver) 
  • Grundläggande nätverkskunskaper WAN/LAN/WLAN  
  • Fjärrstyrningsverktyg (MS Remote control el. DameWare, Teamviewer)  
  • Android och IOS  
  • MDM-verktyg, tex. Intunes  
  • Grundläggande ITIL kunskaper 
  • Flytande svenska, finska och engelska. 

Meriterande :
  • Microsoft Sharepoint
  • Microsoft SCCM
  • Microsoft PowerShell

ansökan.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Kontakta Joanna Hansson, joanna.hansson@randstad.se

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se