Interim Gruppchef i Västerås

Publicerad: 2017-06-15
Ort:
Västerås, Västmanlands län
Kategori:
Ekonomi, redovisning, lön & inköp
Specialisering:
Redovisning
Omfattning:
Visstid
Referensnummer:
201060937
Kontakt:
Sanne Kolmodin
Telefonnummer:
0762338968
Vi söker för kunds räkning en Interim Gruppchef med koll på service och siffror. Vår kund erbjuder interna tjänster och rådgivning inom ekonomi och löneadministration till sin egen organisation i Sverige. Att ständigt jobba med kontinuerliga förbättringar och stadigt öka kundnöjdheten genom en hög produktivitet och kvalitet är viktigt för dem. Vår kund vill vara en attraktiv arbetsplats med nöjda medarbetare som har möjlighet att växa genom kompetensutveckling och tydliga karriärvägar.

Uppdragsgivare: Randstad

Ort: Västerås

Omfattning: Heltid Interimsuppdrag.

Arbetsbeskrivning:
Som interim Gruppchef leder och coachar du team på ca 15 personer till välmående och långsiktiga resultat. Du identifierar vad varje enskild medarbetare behöver för att kompetensutvecklas. Gruppen ansvarar för och genomför månadsrapporter, bokslut, avstämningar, budget och redovisning av löner. De upprättar kommentarer och analyser månadsvis, respektive årsvis och ger också ekonomisk rådgivning internt. Övriga bolagsärenden ingår också i arbetsuppgifterna i teamet. Du och ditt team ansvarar för att skapa och vårda kundrelationer samt sälja in dessa tjänster internt. Rollen som Interim Du har stora möjligheter att påverka och bygga upp teamen på bästa sätt.

Kvalifikationer:
Vi söker en coachande Interim Gruppchef som har flera års erfarenhet av ledarskap, men också förståelse och erfarenhet av processerna kring redovisning och bokslut för att veta vad som behöver prioriteras.

Du har akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet och är framgångsrik i ditt sätt att kommunicera med kollegor och medarbetare, men trivs och inspireras också av möten med kund. Du coachar dina medarbetare till mod, glädje och samarbete, vilket leder till välmående och mätbara resultat långsiktigt.

Som person bör man vara strukturerad, noggrann och van att planera sin egen tid. Goda kunskaper i Officepaketet är en självklarhet.
Som interimkonsult förväntas du snabbt komma in i den nya organisationen och sätta dig in i företagskultur och system på kort tid. Du är affärsmässig, drivande och van att arbeta självständigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Sista ansökningsdag: Omgående, senast 2017-07-03. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Sanne Kolmodin, susanne.kolmodin@randstad.se tel 0762 33 89 68 eller Malin Brock, malin.brock@randstad.se