Intendent till Stena Line.

Publicerad:
2019-01-08
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Anne Hansson

Detaljer

Publicerad:
2019-01-08
Ort:
Göteborg, Västra Götalands län
Kategori:
Försäljning
Specialisering:
Ledning
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201194732
Sista ansökningsdag:
2019-01-29
Kontakt:
Anne Hansson

Beskrivning

Är du en erfaren och engagerad ledare och brinner för att bygga effektiva service- och säljteam som levererar service i världsklass? Vill du vara med på förändringsarbetet ombord, där du dagligen får möjlighet att göra skillnad och vara en del av framtiden? Då kan rollen som Intendent på Stena Line vara helt rätt utmaning för dig!

Stena Line är mitt uppe i ett spännande förändringsarbete som sträcker sig över hela verksamheten, med fokus att utveckla sättet att möta både affärsbehoven och kundens förväntningar när det gäller digitalisering. Målet är att vara ett verkligt innovativt företag med framtiden i sikte och bli ett ännu mer kundfokuserat, digitalt och hållbart företag som är attraktivt för både kunder, anställda och partners.

Med ditt genuina intresse för ledarskap leder du ombordsverksamheten Onboard Sales & Services och ansvarar för att säkerställa förstklassig service ombord!

Arbetsbeskrivning
Som intendent är du ansvarig för att skapa en lönsam ombordsförsäljning och service i världsklass på just ditt fartyg. Du har det fulla personal- och verksamhetsansvaret för fartyget och rapporterar till Onboard Sales & Service Manager. Du har totalansvar för ombordserviceverksamheten vilket innebär att operativt planera, leda och fördela arbetet tillsammans med dina avdelningschefer i enlighet med uppsatta verksamhetsmål och ”best practice”. Ditt fokus kommer vara övergripande för att skapa lönsamma avdelningar ombord tillsammans med avdelningscheferna. Du är ansvarig för den totala budgeten och kommer vara en del i fartygets ledningsgrupp. Det är ditt uppdrag att utveckla och driva försäljningen och kundupplevelsen, bland annat genom att skapa en proaktiv säljkultur baserad på måluppföljning.

Några av dina ansvarsområden

- Ledaransvaret för OSS-organisationen ombord

- Ansvarig för Onboard Sales & Services’ budget

- Medlem i fartygets ledningsgrupp

- Driva operationella aktiviteter kopplat till OSS-funktionen ombord

- Säkerställa förstklassig service ombord enligt företagets riktlinjer

- Optimera fördelningen av arbetsstyrkan ombord

- Aktivt driva effektiviseringsinitiativ och förespråka best practice

Denna anställning innebär en rederianställning, vilket innebär att du blir anställd hos Stena Line men att din fartygsplacering kan ändras under anställningen. Du jobbar vanligtvis 7 dagar för att sedan vara ledig 7 dagar och under din vecka på så bor du även ombord på fartyget.

Kvalifikationer
Hos oss på Stena Line är personligheten minst lika viktigt som dina formella kunskaper. Då vi är mitt upp i ett förändringsarbete behöver du känna dig trygg i att leda under sådana förutsättningar, att kunna inspirera din personal och omvandla goda idéer i praktiken. Du är en lugn och stabil person som är kontrollerad i pressade situationer. Ett intresse för att utveckla den kommersiella verksamheten är ett måste, precis som en vilja att tillgodose våra kunders behov. Att sätta upp mål för både dig själv, dina medarbetare och verksamheten är en självklarhet. Du har en mycket god förmåga att kommunicera med andra oavsett målgrupp och kan genom din närvaro i verksamheten påverka den i rätt riktning.

- Erfarenhet från att ha arbetat i verksamhet med kommersiellt fokus

- Gymnasiekompetens, universitetsutbildning inom Ekonomi eller Samhällsvetenskap är ett plus!

- Minst 10 års arbetslivserfarenhet från service – och försäljningsbranschen

- Minst 5 års erfarenhet av ledarskap med personalansvar samt leda i förändring

- Minst 1 års erfarenhet som Köksmästare, Assisterande Servicechef eller Servicechef

- Tidigare budgetansvar, arbetat med KPI:er och resultatuppföljning

- God datakunskap och systemvana

- Flytande engelska och svenska i tal och skrift

Sista ansökningsdag:
Tjänsten är en tillsvidareanställningar där 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas. Arbetet innebär varierande arbetstider under dygnets alla timmar och vår verksamhet pågår sju dagar i veckan, året om. Du är välkommen in med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 29 januari 2019. Rekryteringen kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan!

För information:
Rekryteringen sker i samband med Randstad. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anne Hansson på telefon +46(0)72 988 9405 eller via e-post: anne.hansson@randstad.se

Om Företaget
Stena Line är ett internationellt transport- och reseserviceföretag och ett av världens största färjerederier. Linjenätet är det mest heltäckande i Europa och omfattar ett stort antal strategiskt belägna färjelinjer i Skandinavien, Storbritannien och Baltikum. Antalet anställda uppgår till 5100 där en majoritet arbetar med service och försäljning. Årligen transporterar Stena Line över 7 miljoner passagerare, 1.5 miljoner bilar och 2 miljoner fraktenheter. Läs mer på www.stenaline.com.