Innesäljare/orderadministratör med goda kunskaper i Excel i Uppsala

Publicerad: 2017-06-13
Ort:
Uppsala, Uppsala län
Kategori:
Försäljning
Specialisering:
Innesälj
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201060580
Kontakt:
Maria Källås
Till en marknadsledande aktör inom design och konstruktion av industridatorer söker vi nu en innesäljare/orderadministratör med god sammarbetesförmåga och ett utpräglat flödestänk.

På företaget är det i dag 27 anställda och du ingår i gruppen operations med sex anställda, varav fyra innesäljare/orderadministratörer.

Du arbetar brett på en internationell marknad med orderflöden över hela världen. I rollen som innesäljare/orderadministratör arbetar du med hela supply kedjan från ax till limpa med Excel som främsta verktyg.

Du analyserar prognoser i Excel och hanterar beställningar utifrån dessa, du lägger order, följer upp flöden och lagersaldon samt sköter kontakten med såväl kunder som leverantörer.

Ort: Uppsala

Omfattning: Heltid

Kvalifikationer:
Du bör ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och har god förståelse för logistikflöden. Du har god analytisk förmåga och är van vid Excel som arbetsverktyg.

Du trivs med att arbeta brett och varierat i en roll där du har hela hinken i din hand. Vidare känner du dig bekväm med att arbeta självständigt i en miljö där du ibland behöver fatta egna beslut.

Som person ser vi att ordning och reda är viktigt för dig och du trivs med att arbeta strukturerat. Du är en utpräglad lagspelare med god kommunikativ förmåga i både skrift och tal. Du arbetar bekvämt i en roll med mycket interna och externa kontaktytor där såväl svenska som engelska är arbetsspråk,

Med fördel har du även ett intresse för teknik och tycker om att fördjupa dig i den produkt du arbetar med.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Anställningsstart beräknas till augusti 2017.

För information: Maria Källås, maria.kallas@randstad.se