Inköps-konsult, Göteborg.

Detaljer

Kontakt:
Elsa Schiötz, 
elsa.schiotz@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2022-05-31
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidare
Ort:
Västra Götalands län, 
Göteborg kommun
Kategori:
Ekonomi, redovisning, lön & inköp
Specialisering:
Inköp

arbetsbeskrivning.

Har du kunskap inom inköp och nyfiken på att arbeta som konsult? Just nu har vi många spännande uppdrag inom både strategiskt och operativt inköp och söker dig som ser nyttan i att få användning dina kunskaper över hela procurement-området och lockas av att få gå in i olika projekt hos våra kunder. För dig med kunskap inom exempelvis logistikinköp, kategorihantering, projektinköp, orderläggning eller förbättringsarbeten finns just nu möjligheten att ta anställning som konsult för att såväl bredda som fördjupa dina kunskaper och bygga ett starkt CV.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

kvalifikationer.

För att vara aktuell för rollen behöver du: 
  • erfarenhet som inköpare och/eller en vidareutbildning inom inköp/logistik
  • vara en stark förhandlare
  • analytiskt tänkande 
  • flytande kunskaper inom svenska och engelska 
  • ha en vana eller vilja av att arbeta mycket under eget ansvar och med deadlines 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande, även om du inte uppfyller alla kraven.

ansvarsområde.

Som inköpare hos vår kund ligger, enligt sed och bruk ett fokus på konkurrenskraftiga priser, hög leveranssäkerhet och kvalitet. Många av våra samarbetspartners har eller önskar att ha leverantörer över hela världen. Du kommer således ha möjligheter att stärka båda nationella såsom internationella samarbeten.  

Exempel på arbetsuppgifter kan vara:
  • Förhandlingar
  • Skriva avtal
  • Orderläggning
  • Analysera pristrender, leverantörskedjor eller behov internt som externt
  • Marknadsanalyser med exempelvis Five forces eller Karljic
  • Prisoptimering och kostnadsminimering
  • Leverantörskontakt

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

ansökan.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Elsa Schiötz, konsultchef. elsa.schiotz@randstad.se

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se