Inköpare till statlig miljömyndighet i Göteborg.

Detaljer

Publicerad:
2019-10-08
Ort:
Göteborg, Västra Götalands län
Kategori:
Ekonomi, redovisning, lön & inköp
Specialisering:
Inköp
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201249001
Sista ansökningsdag:
2019-10-15
Kontakt:
Emma Höglin
arbetsbeskrivning.
Är du en driven, kommunikativ och målmedveten inköpare/upphandlare? Har du sedan tidigare arbetat med upphandlingar inom offentlig sektor och drivs av att leda och slutföra affärsprocesser. Vill du arbeta för en myndighet som arbetar för en bättre miljö och ett mer hållbart klimat? Isåfall kanske du är rätt person för uppdraget som inköpare/upphandlare till denna attraktiva miljömyndighet i centrala Göteborg. Sök redan idag!

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

ansvarsområden.
Du kommer att välkomnas av stora, ljusa och fräscha lokaler i centrala Göteborg som har goda kommunikationsvägar. I samma hus som myndigheten är belägen finns det också en mycket omtyckt lunchrestaurang. Nu behöver myndighetens upphandlingsfunktion behov av att stärka sin verksamhet för att kunna genomföra åtgärdsarbetet på ett effektivt sätt. Du kommer att jobba tillsammans med två stycken upphandlingsjurister och ni kommer gemensamt främst arbeta med tjänsteupphandlingar. Arbetsuppgifterna kommer att variera och kommer främst bestå utav;

-Genomföra upphandlingar samt förnyade konkurrensutsättningar

-Stötta övriga verksamheten med upphandlingsfrågor

- Administrera avtalsförlängningar och diarieföring

-Ta fram och sammanställa statistik och uppföljning kring inköp

omfattning.
Heltid med start omgående med chans till uppdrag till och med 31-12-2020 Arbetstid: Mån-fre 08.00-17.00.

kvalifikationer.
Här behöver du;

-Besitta en examen från eftergymnasial utbildning inom inköp/upphandling, juridik eller likvärdig utbildning

-Minst ett års arbetslivserfarenhet inom inköp eller upphandling

-Tala och skriva svenska obehindrat

Meriterande är om du sedan tidigare arbetat med offentlig verksamhet och upphandling. För att lyckas i rollen ser vi att du besitter en god kommunikativ förmåga och är engagerad och målmedveten men också att du trivs i samspelet med andra och gillar att arbeta i grupp med många olika individer.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

ansökan.
2019-10-15, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Emma Höglin I emma.hoglin@randstad.se

om randstad.
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.