Inköpare till spännande myndighet i Stockholm.

Publicerad:
2018-10-04
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Martin Nygren

Detaljer

Publicerad:
2018-10-04
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
Ekonomi, redovisning, lön & inköp
Specialisering:
Inköp
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201177067
Sista ansökningsdag:
2018-11-04
Kontakt:
Martin Nygren
Offentlig verksamhet

Beskrivning

Vi söker nu en inköpare till Stockholm. Är du en driven och lösningsorienterad individ som har känsla för service? Trivs du i roller där du kan planera och utföra ditt arbete självständigt, likväl som i grupp? I denna befattning får du, förutom en god arbetsmiljö, även möjlighet att använda dina tidigare erfarenheter från inköpsroller inom en samhällsnyttjande myndighet. Tycker du att denna beskrivning passar dig? Då ser vi på Randstad gärna att du skickar in din ansökan, redan idag!

Omfattning: Heltid, kontorstider. Med start i oktober enligt överenskommelse och för uppdrag minst 3 månader framåt (med möjlighet till förlängning).

Arbetsbeskrivning:
I det här uppdraget blir du en viktig del av en spännande myndighet. Du och dina närmsta kollegor utför ett strukturerat och kundorienterat arbete som genomsyras av en hög känsla för service och ansvarskännande. Verksamheten uppmuntrar till personlig utveckling i yrkeslivet och lägger stor vikt vid en god arbetsmiljö som förespråkar mångfald och jämställdhet.

Exempel på dina arbetsuppgifter;

  • Genomföra förnyade konkurrensutsättningar via Kammarkollegiets avtal. Du arbetar elektroniskt i annonseringsverktyget Kommers med förfrågningsunderlag samt med att inhämta offerter, beslutsunderlag och information från verksamheten.
  • Genomföra direktupphandlingar.
Kvalifikationer:
Här behöver du:

  • Minst kandidatexamen från inköp eller ekonomirelaterad utbildning.
  • Aktuell erfarenhet av operativt inköpsarbete från statlig verksamhet.
  • Aktuell erfarenhet av att fånga upp inköpsbehov från verksamheten och effektuera dessa till anskaffning.
  • Aktuell erfarenhet av förnyad konkurrensutsättning och direktupphandlingar.
  • Erfarenhet av arbete i annonseringsverktyget Kommers.
  • Erfarenhet av att ha arbetat i Microsoft Office.
  • God förmåga att uttrycka dig i svenska, i både tal och skrift.
Vi ser det som meriterande (ej krav) om du har avslutade kurser inom inköp och har tidigare erfarenhet av arbete i en kund- och serviceorienterad bransch.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du en ansvarstagande individ som på ett noggrant sätt kan arbeta enskild, likväl som i grupp, på ett pedagogiskt och vägledande sätt i kontakt med verksamheten.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2018-11-04, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Martin Nygren | martin.nygren@randstad.se | eller | Kim Flemström | kim.flemstrom@randstad.se |