Inköpare till Skatteverket i Solna.

Publicerad:
2018-09-06
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Kim Flemström

Detaljer

Publicerad:
2018-09-06
Ort:
Solna, Stockholms län
Kategori:
Ekonomi, redovisning, lön & inköp
Specialisering:
Inköp
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201169200
Sista ansökningsdag:
2018-10-04
Kontakt:
Kim Flemström
Offentlig verksamhet

Beskrivning

Vi söker nu en inköpare till Skatteverket i Solna. Har du minst ett års erfarenhet av inköp och vill jobba praktiskt med och bredda din kunskap inom LOU? Då har vi ditt nästa uppdrag. Hos Skatteverket är nytänkande och utveckling i fokus och de behöver nu en inköpare som kan stötta dem i såväl upphandlingar som med avrop inom ramavtal. Tjänsten passar bra för dig som kanske nyligen avslutat en utbildning inom inköp och trivs med många kontaktytor såväl internt som externt. Stämmer beskrivningen in på dig? Då hoppas vi på din ansökan, redan idag!

Omfattning: Heltid, kontorstider. Med start i september och för uppdrag till 31 december 2018 (med möjlighet till förlängning).

Arbetsbeskrivning:
I rollen som inköpare på Skatteverket jobbar du teambaserat i nära kontakt med inköpsenhetens strategiska inköpare och kategoriledare. I huvudsak består arbetsuppgifterna av att med lagen om offentlig upphandling (LOU) som grund skriva och skicka ut förfrågningar om direktupphandlingar, förnyad konkurrensutsättning och avrop inom ramavtal.

Dina arbetsuppgifter (till exempel):

  • Ställa krav, utvärdera anbud samt följa upp och sammanställa urvalsprocessen innan avslut.
  • Ge råd och stöd till beställare inom organisationen och externa leverantörer i frågor om LOU och Skatteverkets riktlinjer för inköp.
  • Hantering av avrop på befintliga avtal via Agresso (e-handelssystem), liksom hantering av offerter/anbud, avtal och val av leverantörer, skriva avtalstext.
  • Ta fram och sammanställa statistik samt uppdatering av olika register (till exempel avtals- och kundregister).
Kvalifikationer:
Här behöver du:

  • Minst ett års erfarenhet som inköpare de senaste 3 åren.
  • Under de senaste tre åren ha en eftergymnasial utbildning inom inköp alternativt en högskoleutbildning inom juridik eller ekonomi.
  • God dator- och systemvana.
  • God förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift.
För den här tjänsten söker vi dig som är kommunikativ och trivs i kontakten med andra människor. Vi tror även att du är målinriktad och effektiv i ditt sätt att arbeta. Kombinerar du dessa egenskaper med en noggra

Har du kunskaper i affärssystemen Agresso och Tendsign och/eller erfarenhet av LOU och förnyade konkurrensutsättningar (FKU) så ser vi det som starkt meriterande.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2018-10-04, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Kim Flemström | kim.flemstrom@randstad.se |