Inköpare till offentligt bolag i Göteborg.

Detaljer

Kontakt:
Emma Höglin, 
emma.hoglin@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2020-02-09
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidare
Ort:
Västra Götalands län, 
Göteborg kommun
Kategori:
Ekonomi, redovisning, lön & inköp
Specialisering:
Inköp

arbetsbeskrivning.

Har du lång erfarenhet av inköp och offentlig upphandling och vill vidareutveckla dig inom detta? Besitter du ledaregenskaper och har ledarerferenhet om minst tre år? Vår offentliga kund söker nu en ny medarbetare till deras inköpsteam där ett öppet arbetsklimat är i fokus. Vill du ha stimulerande och utmanande uppdrag där möjligheten till individuell utveckling är stor skall du söka redan idag! 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

ansvarsområde.

Som inköpare kommer du att arbeta i självständigt med olika uppgifter men du kommer att ingå ett team där stöttning och bra arbetsklimat är en del av vardagen. Du ansvarar för att självständigt genomföra upphandlingar och arbeta med inköp. Du kommer att göra risk och konsekvensanalyser och på egen hand detaljplanera upphandlingarna. Dina arbetsuppgifter kommer även vara att samarbeta med andra avdelningar samt sitta med lagen om offentliga upphandlingar.

Du förväntas även bidra till verksamhets och metodutveckling inom inköp och upphandlingsprocesserna.   

omfattning.

Heltid, kontorstider, måndag till fredag med uppdrag så snart som möjligt till och med 2020-12-31

kvalifikationer.

Här behöver du;

-Akademisk examen inom inköp eller liknande
 -Erfarenhet av att arbetat med offentlig upphandling (LOU) om minst tre år 
 -Erfarenhet av affärssystem 
 -Goda kunskaper i såväl muntligt som skriftligt i svenska och engelska

Son inköpare hos vår kund är personliga egenskaper mycket viktigt. För att trivas och vara framgångsrik i rollen behöver du vara lyhörd, driven och lösningsorienterad. Viktigt är också att du har hög integritet och har en hög nivå av affärsmannaskap. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

ansökan.

2020-02-09, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Emma Höglin I emma.hoglin@randstad.se

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se