Inköpare till Arbetsförmedlingen.

Detaljer

Kontakt:
Louise Ericson, 
louise.ericson@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2021-10-20
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tidsbestämd
Ort:
Stockholms län, 
Stockholm kommun
Kategori:
Ekonomi, redovisning, lön & inköp
Specialisering:
Inköp

arbetsbeskrivning.

Trivs du i kontakten med leverantörer inom HR och IT och kan självständigt genomföra upphandlingar enligt lagen om offentlig upphandling? Då har vi uppdraget för dig! Nu söker vi en inköpare/upphandlare till Arbetsförmedlingens avdelning HR och IT i Stockholm. Här får du arbeta brett med hela upphandlingsprocessen, från anbud och offert till beställningar. Med dig i bagaget har du minst ett års erfarenhet som upphandlare inom offentlig sektor. Uppdraget är på heltid och startar 8 november tom 31 januari 2022, med goda möjligheter till förlängning. Låter det här som en tjänst som passar dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan – redan idag!

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

ansvarsområde.

Som upphandlare förväntas du kunna arbeta självgående och bidra i hela upphandlingsförfarandet. Det innebär b.la. att skapa en upphandlingsstrategi, kommunicera med beställare för att skapa ett förfrågningsunderlag samt annonsera och utvärdera kommande anbud. 

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Bevaka ärendesystem där interna beställningar inkommer
  • Fördela arbetet med avrop av konsulter mellan tillgängliga resurser
  • Hantera hela avropsprocessen kring att utföra framförallt konsultavrop genom förnyad konkurrensutsättning utefter upparbetade rutiner och mallar 
  • Skriva avtal 
  • Göra erforderliga juridiska avvägningar i samband med publicering av avrop, frågor och svar, tilldelning  och avtalsskrivning
  • Medverka till att säkra en välfungerande struktur som möjliggör avrop 

arbetstider.

Heltid 100%, vardagar arbetstid: kl. 8:00-16:30, start 8 november tom 31 januari 2022 med möjlighet till förlängning. 

kvalifikationer.

Som upphandlare ser vi att du är noggrann, strukturerad, driven och samarbetsvillig. Du bör ha förmåga att skapa förutsättningar för ett gott samarbete såväl inom inköpsgruppen som inom beställande avdelning. 

För den här tjänsten behöver du:
  • gymnasium eller likvärdig utbildning
  • minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som inköpare/upphandlare
  • goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
  • ha kompetens inom LOU
  • ha erfarenhet av att självständigt utföra förnyade konkurrensutsättningar 
  • ha erfarenhet av att arbeta inom offentlig verksamhet 
  • ha förmåga att arbeta med en större mängd ärenden under tidspress
  • ha god kommunikativ förmåga, särskilt i skrift
Det är meriterande om du också:
  • har erfarenhet från upphandlingsverktyget Tendsign. 
  • har erfarenhet av diarieföring. 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

ansökan.

2021-10-20, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Louise Ericson, junior konsultchef | emelie.lind@randstad.se

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se