Inköpare på halvtid till samhällsnyttig myndighet i Stockholm.

Publicerad:
2018-10-08
Omfattning:
Deltid
Kontakt:
Kim Flemström

Detaljer

Publicerad:
2018-10-08
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
Ekonomi, redovisning, lön & inköp
Specialisering:
Inköp
Omfattning:
Deltid
Referensnummer:
201177240
Sista ansökningsdag:
2018-10-31
Kontakt:
Kim Flemström
Extrajobb

Beskrivning

Vi söker nu en deltidsinköpare till Flemingsberg, strax utanför Stockholm. Har du 1 års erfarenhet av inköp, kunskaper inom Lagen om offentlig upphandling och är intresserad av att jobba 50% på en myndighet? Då har vi ditt nästa uppdrag. Vår kund jobbar dagligen med samhällsfrågor med inriktning mot jämställdhet och vill nu, med start i oktober, utöka sitt team med en inköpare. I tjänsten ingår mycket samarbete och därför tror vi att du är samarbetsvillig och kommunikativ som person. Lockas just du av den här möjligheten? Då hoppas vi på din ansökan, helst redan idag!

Omfattning: Deltid, 50%. Med start enligt överenskommelse i oktober och för uppdrag till 28 februari 2019 (med möjlighet till förlängning).

Arbetsbeskrivning:
Hos vår kund blir du del av en mindre myndighet med 14 anställda. Organisationsstrukturen är platt och alla medarbetare sitter i det öppna kontorslandskapet (så även direktören) och samarbetar mycket med varandra. I rollen agerar du stöd för hela verksamheten när det kommer till inköp och upphandlingar.

Dina arbetsuppgifter (till exempel):

  • Hantera offerter/anbud, avtal och val av leverantörer.
  • Ta fram och sammanställa statistik samt inventera, uppdatera och kvalitetssäkra myndighetens register för inköp och upphandlingar.
  • Göra beställningar, direktupphandlingar och inköp.
  • Upphandla bemanningstjänster i system.
Kvalifikationer:
Här behöver du:

  • Gymnasieutbildning eller motsvarande.
  • Minst 1 års arbetslivserfarenhet som inköpare.
  • Kunskap om Lagen om offentlig upphandling (LOU)
  • Färdigheter i Microsoft Office eller likvärdigt.
För den här tjänsten söker vi dig som har såväl en god kommunikativ förmåga som samarbetsförmåga. Vi tror helt enkelt att du trivs i rollen som spindeln i nätet i frågor gällande inköp/upphandling. Har du dessutom ett intresse för samhällsfrågor och jämställdhet kommer du att bli en uppskattad kollega hos oss.

Har du tidigare erfarenhet av arbete i något system/ärendehanteringssystem ser vi det som plus (men inte krav).

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2018-10-31, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Kim Flemström | kim.flemstrom@randstad.se |