Inköpare i Helsingborg.

Detaljer

Kontakt:
Amelie Lindell, 
amelie.lindell@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2020-01-31
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tidsbestämd
Ort:
Skåne län, 
Helsingborg kommun
Kategori:
Ekonomi, redovisning, lön & inköp
Specialisering:
Inköp

arbetsbeskrivning.

Är du en nyexaminerad inköpare/logistiker/ekonom som vill ta dig ann en utmaning hos en av våra största kunder? Eller kanske har du haft ditt första jobb efter utbildningen och vill vidare till en ny utmaning? Då ska du läsa vidare! Just nu söker vi en noggrann, strukturerad och analytisk inköpare som vill arbeta med operativt inköp/varuförsörjning inom livsmedelsbranschen. Du kommer som ansvarig för en del av företagets sortiment säkerställa kvalitet, tid och pris mot leverantör. Låter detta som en spännande utmaning? Sök redan idag, tjänsten ska tillsättas omgående.   

För den här rollen kommer du bli anställd som konsult och uthyrd till vår kund. Som konsult hos Randstad har du samma fördelar som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

ansvarsområde.

Som inköpare hos vår kund ligger fokus på konkurrenskraftiga priser, hög leveranssäkerhet och kvalitet i världsklass. Därför samarbetar du som inköpare med leverantörer över hela världen för att säkerställa JIT, rätt pris och kvalitet. Du kommer tillsammans med teamet på plats arbeta efter deadlines och uppsatta mål samt samarbeta mycket med andra avdelningar på plats, såsom exempelvis kvalitet och lager. 

Du kommer att arbeta med operativt inköp/varuförsörjning av produkter. 

omfattning.

Arbetstid: Mån-fre 08.00-17.00.
Konsultinhyrning till 31/8-2020, chans till förlängning. 

kvalifikationer.

För att vara aktuell för rollen behöver du: 

  • En vidareutbildning inom inköp/logistik/ekonomi 
  • Flytande kunskaper inom svenska och engelska 
  • God datorvana 
  • Ha en vana eller vilja av att arbeta mycket under eget ansvar och med deadlines
För rollen finns inget krav på liknande erfarenhet, men det är meriterande. Det är utbildningen som är ett primärt krav. En önskan av personen att överföra sin teoretiska kunskap till praktisk erfarenhet. 
 
Starkt meriterande med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom livsmedelsbranschen, stor fördel färskvaror. 
Likaså arbete med prognoser och statistik. 
Har du även kunskap inom italienska/spanska är det meriterande. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

ansökan.

2020.01.31, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Amelie Lindell / amelie.lindell@randstad.se 

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se