Inköpare.

Publicerad:
2019-06-07
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Linda Rosenqvist

Detaljer

Publicerad:
2019-06-07
Ort:
Södertälje, Stockholms län
Kategori:
Ekonomi, redovisning, lön & inköp
Specialisering:
Inköp
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201229017
Sista ansökningsdag:
2019-06-21
Kontakt:
Linda Rosenqvist

Beskrivning

Operativ inköpare

arbetsbeskrivning.

Som lokal/operativ inköpare kommer du att ansvara för inköp mot våra lokala produktionsorter. Ditt ansvar innebär att självständigt arbeta med förfrågningar, förhandlingar och orderläggning.

Uppgifterna består bland annat av att förbereda och skicka ut offertförfrågningar samt sammanställa och analysera offerter och annan information vilken behövs som underlag för beslut. I arbetet har du många kontaktytor internt på inköp men även mot andra funktioner på Scania, främst produktion, och självklart våra externa leverantörer.

För att vara framgångsrik i rollen krävs det att du är resultatinriktad, analytisk och har förmåga att driva flera inköpsuppdrag parallellt på ett strukturerat sätt. Du trivs med ansvar och är trygg som kravställare samt att ta initiativ och driva förändring.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

ansvarsområden.

I ditt arbete kommer du att:

  • Säkerställa och driva inköpsarbetet vad gäller offertförfrågningar och orderläggning 
  • Förhandla allmänna leveransvillkor och övriga kommersiella villkor
  • Agera som eskaleringspunkt för leverans- och produktionsstörningar
I övrigt kommer du att vara behjälplig med process- kartläggning och dokumentation.

kvalifikationer.

  • Vi söker dig som är högskole- eller civilingenjör med ett starkt intresse för teknik.
  • Du ska ha minst 2års erfarenhet av liknande roller.
  • Grundläggande kunskaper inom juridik och företagsekonomi.
  • Du ska kunna Svenska och Engelska flytande.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

ansökan.

2019-06-21, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information:Linda Rosenqvist, linda.rosenqvist@randstad.se
om randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.