Inköpare / Pricing Manager till Volvo Construction Equipment i Eskilstuna

Publicerad: 2017-07-11
Ort:
Eskilstuna, Södermanlands län
Kategori:
Ekonomi, redovisning, lön & inköp
Specialisering:
Inköp
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201069561
Sista ansökningsdag:
2017-08-07
Kontakt:
Camilla Wohlin
Har du intresse för teknik, sinne för siffror och relevant erfarenhet inom inköp / pricing? Sitter du dessutom på en akademisk examen som ingenjör eller kanske inom företagsekonomi? Då har vi ett särskilt spännande uppdrag för dig! Randstad söker nu, till Volvo Construction Equipment, en inköpare / pricing manager med sikte på den globala marknaden, prissättning och konkurrenskraftiga produkter. Låter det som något för dig? Då tar vi gärna emot din ansökan på engelska, redan idag.

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Eskilstuna

Omfattning: Heltid, start i slutet av augusti med uppdrag till sista januari 2018.

Arbetsbeskrivning:
Volvo Construction Equipment i Eskilstuna är välkända för sina transmissioner och axlar till Volvos hjullastare, dumprar och väghyvlare. Här har vi nu en spännande öppning som inköpare / pricing manager på den globala avdelningen Aftermarket Parts Pricing Department inom Global Parts-organisationen. Det blir på ditt bord att sätta och efterhålla rätt pris, lösa prisproblematik och representera din avdelning globalt. Således har du troligen stor nytta av din analytiska förmåga, känsla för samarbete och intresse för teknik.

Dina arbetsuppgifter:

  • Analysera och förklara/svara på prisklagomål liksom ge svar i funktionsbrevlådor gällande prisförfrågningar från eftermarknad. Du kommer också att hantera priskodsklassificeringar.
  • Uppdatera systemet med delar och listpriser liksom reservdelsprissystemet GPPS med återförsäljningspriser och produktdata.
  • Representera avdelningen i marknadsprojekt och arbeta med marknadsundersökningar vid behov.
Kvalifikationer:
Här behöver du:

  • Akademisk examen som ingenjör och/eller inom företagsekonomi alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
  • Relevant arbetslivserfarenhet, datorvana och goda färdigheter i Microsoft Office (med fördel i Excel).
  • Flytande engelska i både tal och skrift (koncernspråk).
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du kundorienterad med god analytisk förmåga. Det hjälper dig att se vad kunderna verkligen vill ha, kanske är det till och med det som motiverar dig? Kundnöjdhet. Vi tror att du är strukturerad med siffersinne och god teknisk förståelse. Du har lätt för att nå andra och prioriterar såväl ärenden som tid på ett bra sätt. Trivs du dessutom i samarbetet med andra, presentera inför grupp och har en generellt positiv inställning? Då kommer du att trivas bra hos oss.

Vi ser det som plus (men inte krav) om du har kunskaper om byggmaskiner, erfarenhet av projektledning och/eller har kunskaper i ytterligare språk.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-08-07, Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Här behöver vi ha ditt CV på engelska.

För information: Camilla Wohlin | camilla.wohlin@randstad.se |