Inkassohandläggare till kund Uppsala.

Detaljer

Kontakt:
Emelie Prokop, 
emelie.prokop@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2020-11-30
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tidsbestämd
Ort:
Uppsala län, 
Uppsala kommun
Kategori:
Administration & kontor
Specialisering:
Handläggning

arbetsbeskrivning.

Är du en resultatorienterad och kommunikativ person? Har du tidigare erfarenhet av utgående samt inkommande samtal? Tveka då inte att ansöka redan idag! 

Vi söker totalt tre nya medarbetare till två av kundens avdelningar. Det är konsultuppdrag och du kommer att bli anställd hos Randstad. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. 

ansvarsområde.

Vi erbjuder dig en tjänst i ett bolag som är i framkant i sin bransch och som finns i fina lokaler i centrala Uppsala. Du kommer att ingå i en grupp med nio handläggare som arbetar med förfallna konsumentfordringar. Arbetet innebär att du via in- och utgående telefonsamtal förhandlar och försöker nå betallösningar med våra kunder. Ditt uppdrag är att i dialog med kunden komma fram till en möjlig lösning utifrån kundens individuella situation. Utöver detta förekommer viss administration av de ärenden du handlägger samt kontakt med olika myndigheter.

I rollen är det viktigt att du är driven och motiverad att aktivt kontakta kunder per telefon, både våra redan betalande och våra icke betalande kunder. Du erbjuder våra kunder olika lösningar att betala av sin skuld, följer upp kampanjer och erbjudanden. Du måste kunna anpassa din kommunikation och styra samtalet på ett professionellt och affärsmässigt sätt. Datorn är ett viktigt arbetsredskap och du känner dig trygg i användandet av den. 

kvalifikationer.

Vi söker dig som har erfarenhet från arbete med kundkontakt och försäljning/förhandling via telefon. Du har en grundläggande vana och erfarenhet av administrativt arbete. Ett krav är att du behärskar svenska språket flytande samt att din engelska är god.
Det är viktigt att du drivs av både gemensamma och individuellt satta mål. Du är kommunikativt säker, övertygande och trivs med att informera, förhandla och motivera kunden till den bästa lösningen. Du kan arbeta självständigt, är lösningsorienterad och har en positiv människosyn. Som person är du målmedveten, övertygande och har förståelse och respekt för våra kunder, oavsett deras ekonomiska situation. Om du har erfarenhet från inkassoverksamhet är det meriterande.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.


ansökan.

Sista dag för ansökan 2020-11-30, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Emelie Prokop, emelie.prokop@randstad.se 

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se