ICA Banken söker engagerad och driven kundrådgivare inom sakförsäkring i Borås

Publicerad: 2017-07-14
Ort:
Borås, Västra Götalands län
Kategori:
Bank, finans & försäkring
Specialisering:
Kundtjänst bank
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201070496
Sista ansökningsdag:
2017-08-06
Kontakt:
Victoria Reeve
Vill du arbeta i ett bolag som är på tillväxt med en bra balans för ett hållbart liv, då är ICA Banken din nya arbetsgivare.

Ica Banken fortsätter att växa och söker nu för rekrytering en kundrådgivare inom sakförsäkring med placering i Borås. Försäkringsbolaget har funnits i ett och ett halvt år med försäkringsprodukter till privatpersoner. Vår vision är att erbjuda ett komplett utbud av försäkringsprodukter i en uppkopplad värld.

Du får möjlighet att vara del i en verksamhet som är på tillväxt med ambitiösa mål och kommer vara en viktig del i teamet med din kunskap. Du kommer ingå i ett team med stark laganda.

ICA Banken har som ambition att vara en arbetsplats som stimulerar kreativitet och initiativ och där människor utvecklas tillsammans. Värderingarna engagemang, enkelhet och entreprenörskap genomsyrar ditt arbetssätt.

Som Kundrådgivare arbetar du affärsmässigt och drivs av en stark vilja att skapa resultat, lönsamhet och nöjda kunder. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att ta emot inkommande telefonsamtal från nya och befintliga kunder och hjälpa dem med frågor gällande främst sakförsäkringsärenden. Du får även vägleda gällande övrig privatekonomi och andra behov som ICA Banken kan lösa för kunden. Med stort engagemang skapar och utvecklar du goda kundrelationer. Du arbetar proaktivt med att ta fram lämpliga förslag och att skapa dig en helhetsbild över kundens situation.

Tjänsten kommer vara på heltid och arbetstiden varierar vardagar mellan 07.50-20.10. Randstad håller i rekryteringen och du kommer bli anställd av vår kund ICA Banken. Tillträde enligt överenskommelse.

Uppdragsgivare: ICA Banken

Ort: Borås

Omfattning: Heltid

Kvalifikationer:
Du har dokumenterat goda erfarenheter inom bank-, försäkring- eller försäljningsbranschen. Meriterande om du innehar diplom inom sakförsäkring eller motsvarande. Som person är du engagerad och serviceinriktad och motiveras av mål. Du har en utvecklad kommunikativ förmåga, stark självdisciplin och trivs med att arbeta enskilt såväl som i grupp. Du brinner för att nå resultat och kunna följa din egen prestation för att hela tiden utvecklas. Ditt engagemang och kundfokus lyser igenom vid varje kundsamtal, och du har lätt för att skapa goda relationer på ett professionellt och förtroendegivande sätt.

Du har god kommunikativ förmåga i svenska och engelska i tal och skrift samt mycket god datorvana och systemförståelse. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Organisations-/företagsbeskrivning:
ICA Banken erbjuder ett komplett utbud av banktjänster för privatpersoner, allt ifrån spara och betala till låna och försäkra. Våra Företagstjänster levererar effektiva betaltjänster och finansiella lösningar till ICA Handlare, ICA Gruppen samt myndigheter och kommuner. Vi vill göra varje dag lite enklare och förenkla vardagen för ICAs kunder. Vi möter våra kunder i butik, digitalt och via telefon. Tillgänglighet, enkelhet, låga avgifter och tydliga villkor är centralt för oss. ICA Banken, som startade sin verksamhet 2001, har idag över 660 000 kunder, ca 320 medarbetare och ingår i ICA Gruppen. Huvuddelen av verksamheten ligger i Borås och ICA Banken har sitt säte i Stockholm, Solna. ICA Banken - en vardagligare bank!

ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. ICA värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare. Vi har som målsättning att ha totalt rökfria arbetsplatser. Vi tillämpar drogtestning i samband med rekryteringsförfarandet.

Sista ansökningsdag: 2017-08-06, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: kontakta Victoria Reeve, victoria.reeve@randstad.se