HR- och systemadministratör till Almi.

Detaljer

Kontakt:
Lotta Carlsson, 
+46730752325, 
lotta.carlsson@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2021-06-13
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidare
Ort:
Stockholms län, 
Stockholm kommun
Kategori:
Personal & HR

arbetsbeskrivning.

Söker du en utvecklande roll i en spännande verksamhet, där du dagligen får möjlighet att göra skillnad? Är du erfaren och kunnig inom personaladministration och HR system, och trivs i en bred och omväxlande roll? Hos oss på Almi välkomnas du till ett bolag som präglas av samhällsengagemang, hög kompetensnivå och samverkan!

ansvarsområde.

Som HR- och systemadministratör har du ansvar för den löpande systemförvaltningen, vilket inkluderar att regelbundet hålla dig och verksamheten uppdaterad om utveckling och nya funktioner inom HR relaterade system, i dagsläget Hogia Lön, Hogia Personal, Hogia PBM - försystem, SABA- Almis LMS (Learning Management System) och PREmium - medarbetarsamtal. Du ansvarar även för övrig systemadministration i fakturahanteringssystem, system för pensionsadministration, UC och pensionsbolagen. Under hösten kommer nytt HR system upphandlas och implementering att påbörjas.

Du granskar och hanterar anställningsavtal och är vår kontaktperson mot outsourcad löneleverantör, pensionsadministratör, försäkringsbolag och pensionsmäklare. Du tar fram rapporter ur systemen, rapporterar och gör uppdateringar i enlighet med månadsplan och årsplan. Du administrerar även förmåner och tar fram statistik och rapporter till övriga funktioner på moderbolaget. 

Du kommer att ha ett brett kontaktnät och ett nära samarbete med teamet på HR och den övriga verksamheten inom Almi. I din roll både utbildar och coachar du chefer och medarbetare inom givet området. 

Som ansvarig för HR-administration och system blir du en viktig del av HR-avdelningen. Du rapporterar till HR Direktören och är placerad på vårt kontor i World Trade Center i centrala Stockholm.

kvalifikationer.

Den vi söker har högskoleutbildning inom HR, alternativt inom ekonomi, IT eller annan utbildning som Almi bedömer som likvärdig. Du kan även ha en relevant gymnasieutbildning och ha förvärvat motsvarande kunskap i arbetslivet. Du behöver ha minst tre års erfarenhet inom personaladministration, samt tre till fem års erfarenhet av HR system, gärna med processutveckling och i en roll som systemägare/förvaltare. 

Du har erfarenhet av lönehantering och är van att samarbeta med och kravställa mot extern löneleverantör. Du är även van att tolka kollektivavtal gällande löner och förmåner och har grundläggande kompetens inom arbetsrätt. Det är meriterande om du har varit delaktig i att implementera nya system inom HR i en verksamhet. Det är även en fördel om du har arbetat i ett statligt bolag. Hos Almi är hög integritet mycket viktigt och du behöver vara van att hantera känslig information på ett affärsmässigt och ansvarsfullt sätt.

Vi förutsätter att du är en van användare av Officepaketet, framförallt av Excel och har mycket god IT kompetens. Du har förmåga att uttrycka dig väl och pedagogiskt, och behärskar svenska på hög nivå i både tal och skrift. 

Som person beskrivs du som relations- och förtroendeskapande, med förmåga att skapa och bibehålla goda relationer på alla plan. Du beskrivs även som ansvarstagande, positiv och ser hög servicenivå som en självklarhet. Du har ett strukturerat arbetssätt, är en mycket god kommunikatör, samt både ödmjuk och lyhörd. Du behöver vara van att prioritera och kunna omprioritera vid behov, samt arbeta proaktivt och får saker ur händerna. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. 

ansökan.

Sista ansökningsdag: 13 juni 2021
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför gärna så snart som möjligt.

För information: I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. 
Kontakta Lotta Carlsson på telefon 073 075 23 25 för mer information. 

om Almi.

Att arbeta på Almi:
Inom Almi är kompetensnivån hög och samhällsengagemanget och affärsmässigheten en viktig drivkraft. Det finns ett starkt gemensamt intresse – att se fler växande och framgångsrika företag i Sverige. För att trivas hos Almi stimuleras du därför av att tillsammans med dina kollegor arbeta för andra människors framgång och för ett hållbart företagande. Arbetsmiljön präglas av glädje och stort engagemang där vi värdesätter modet att tänka nytt.

Almi värdesätter olikheter, vi driver ett aktivt mångfaldsarbete både internt och externt och tror på att medarbetarnas olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar verksamheten. I rekryteringssammanhang är fokus på mångfald utifrån exempelvis kön, ålder, och utländsk bakgrund en självklarhet.

Inför anställning hos Almi genomförs en bakgrundskontroll på slutkandidat i våra rekryteringsprocesser.

Om Almi:
Almi investerar i framtida tillväxt. Vi erbjuder affärsutveckling och lån till företag som vill utvecklas och växa. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag i en expansionsfas. Genom Almi Invest investerar vi riskkapital i företag i tidiga skeden med stor tillväxtpotential. Almi ägs av staten tillsammans med regionala ägare och finns nära företagen med 50 kontor över hela landet. Läs gärna mer om Almi på www.almi.se.

https://www.almi.se