Helpdeskmedarbetare till attraktiv myndighet i Mariestad

Publicerad: 2017-05-16
Ort:
Mariestad, Västra Götalands län
Kategori:
IT
Specialisering:
Support
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201053619
Sista ansökningsdag:
2017-05-23
Kontakt:
Martin Sjögren
Trivs du när du får kombinera dina datakunskaper med din hjälpsamma sida? I rollen som supportmedarbetare får du en omväxlande vardag hos en av regionens mer välkända myndigheter. Du supporterar både över telefon, mail och på plats och förväntas ge ett både bra och kunnigt stöd. Uppdraget startar 22 maj och du sitter centralt i Mariestad. Med dig i bagaget har du relevant utbildning och några års erfarenhet av liknande arbete. Låter det som något för dig? Då hoppas vi på din ansökan, redan idag!

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Mariestad

Omfattning: Heltid, för start 22 maj 2017 och till 31 maj 2019.

Arbetsbeskrivning:
Vår kund är en av de mer välkända myndigheterna. Här sitter du i centrala lokaler med närhet till allt från kommunikationer till butiker och lunchrestauranger. I en blandad roll arbetar du genom telefon och mail – men också direkt på plats - och registrerar dina ärenden i ett sedvanligt ärendehanteringssystem. Du arbetar främst på svenska men ibland också på engelska.

Dina arbetsuppgifter är användarstöd och teknisk support för:

  • Telefoni, arbetsplatsutrustning (PC, skrivare och skärm).
  • Administrera IT-miljöer (som användarkonton, behörigheter och utskriftsköer) liksom supportera användare i olika program.
Kvalifikationer:
Här behöver du:

  • Antingen minst 5 års relevant erfarenhet och gymnasieexamen eller minst 3 års relevant erfarenhet och akademisk IT-utbildning.
  • Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk liksom om kommunikation och informationssäkerhet.
  • Grundläggande färdigheter i Microsoft Office (eller motsvarande), ärendehanteringssystem (gärna Easit BPS eller Artologik Helpdesk).
Som person är du service ut i fingerspetsarna, inte bara för att du kan ditt arbete utan för att du trivs med att hjälpa andra. Du har tidigare vana av kundkontakter och beskrivs som självgående. Säkert har du också fått höra att du är noggrann, du föredrar helt enkelt rätt och riktigt framför fort och fel. Har du dessutom en positiv syn på arbetet, nyfiket sinne och vill arbeta konsultativt? Då kommer du att trivas hos oss!

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-05-23, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Martin Sjögren | martin.sjogren@randstad.se |