Hedin Mobility Group söker en driven Business Controller.

Detaljer

Kontakt:
Sofia Hallberg, 
sofia.hallberg@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2021-12-08
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidare
Ort:
Västra Götalands län, 
Göteborg kommun
Kategori:
Ekonomi, redovisning, lön & inköp
Specialisering:
Controlling & ekonomistyrning

arbetsbeskrivning.

Hedin Mobility Group är ett snabbväxande företag där vår fortsatta framgång bygger på våra medarbetares engagemang och drivkraft att utvecklas. Vi på Hedin Mobility Group erbjuder dig en trygg anställning i en stor koncern med fokus på tillväxt. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Nu söker vi en driven och kommunikativ Business Controller, som vill bli en del av ett nyetablerat controllerteam.

Vi erbjuder ett varierat jobb i ett fartfyllt tillväxtbolag, där du kommer mötas av spännande utmaningar och intressanta arbetsuppgifter. Du kommer få vara med på en resa i att bygga upp en Business Controllingenhet för att förstärka och utveckla samarbetet mellan VD, verksamhet och ekonomiavdelning. Vi sitter i fina lokaler på huvudkontoret beläget i Krokslätt, med närhet till både kommunikationer, gym och gratis parkering. Vi erbjuder även en trygg anställning med kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag. Om ett år flyttar vi till vårt nybyggda huvudkontor i Mölndal som kommer erbjuda nya, fräscha kontorslokaler med både gym och padelbana.

I rollen som Business Controller ingår du i vårt nyetablerade controllerteam bestående av två Business Controllers och du kommer vara del i uppbyggnaden av en Controlleravdelning med ambition att växa ytterligare på sikt. Här finns stora möjligheter att påverka och på ett nytänkande sätt effektivisera och samordna arbetsuppgifter. Du rapporterar direkt till Ekonomichef och VD. 

Som person är du driven, flexibel och målorienterad. Du är analytiskt lagd samt har ett stort systemintresse. Du är en lösningsorienterad och prestigelös lagspelare som välkomnar förändringar. Det är viktigt att du har lätt för att kommunicera och skapa goda relationer, då du i denna roll har många kontaktytor. Du är en god kommunikatör som kan förmedla och skapa förståelse för det ekonomiska resultatet till verksamheten. 

ansvarsområde.

Tjänsten är verksamhetsnära, där en nära dialog med verksamheten är en central och självklar utgångspunkt. 

I din roll stöttar du Ekonomichef, VD:ar och chefer inom ditt ansvarsområde och bidrar till ökad förståelse av ekonomiska samband. Du samarbetar med övriga controllers, ekonomiavdelningen och IT samt deltar aktivt till utvecklingsarbete inom ekonomi- och controllerfunktionen. Du ger support och stöttning till projekt såsom uppstart av nya anläggningar och systemförändringar. 

Du arbetar även självständigt med nedan arbetsuppgifter:

• Ansvar för rapportering och ekonomisk uppföljning på månads-, kvartals- och årsbasis för de olika verksamhetsbenen inom bolagen.

• Ansvar för budget- och prognosarbete i nära samarbete med VD och chefer i verksamheten.

• Ansvar för att skapa och vidareutveckla modeller för nyckeltal- och kostnadsuppföljning för två till tre av våra dotterbolag.

• Du arbetar löpande med uppföljning & analys.

• Du driver olika projekt & bidrar med effektivisering av processer samt BI system

arbetstider.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med start enligt överenskommelse.

kvalifikationer.

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt tre års dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och erfarenhet av redovisning. Som person är du affärsmässig, kommunikativ och kan förmedla ekonomi på ett engagerande sätt till organisationen. Du är analytisk lagd och är genuint intresserad av att tolka och arbeta med siffror. Du behärskar svenska i både tal och skrift. Att du är processorienterad och är en van användare av olika affärssystem samt är vass i Excel ser vi som en självklarhet. Erfarenhet av BI system, Kobra samt Bilbranschen är meriterande men inget krav. 

ansökan.

I den här rekryteringen samarbetar Hedin Mobility Group med Randstad Finance. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag 2021-12-08, ansök därför så snart som möjligt.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

För vidare information om tjänsten kontakta vår ansvariga Rekryteringskonsult:

Sofia Hallberg, sofia.hallberg@randstad.se alt 0733-570836

om Hedin Mobility Group AB.

Hedin Mobility Group-koncernen är dotterbolag till Hedin Group och bedriver handels- och verkstadsrörelse inom motorbranschen i Sverige, Norge och Belgien. Koncernen saluför 33 bilmärken och finns idag representerade på 108 platser i Sverige, Norge och Belgien. Koncernen tillhandahåller både nya och begagnade person-, transport- och lastbilar.

Att jobba på Hedin Group är att vara del av en spännande tillväxtresa och som arbetsgivare är vi bra på att ta tillvara på drivna och engagerade medarbetare. Varje individuell kompetens är för oss en tillgång och tillsammans skapar dessa kompetenser starka och innovativa team. Vi låter dina kvaliteter och styrkor ta plats och bli användbara för hela företaget.

Hos oss kan du få bred yrkeskunskap och många erfarenheter, så att både du och Hedin Mobility Group kan fortsätta växa.

https://www.hedinbil.se