Handläggare till myndighet i Kalmar.

Publicerad:
2018-10-03
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Lovisa Rosén-Lidholm

Detaljer

Publicerad:
2018-10-03
Ort:
Kalmar, Kalmar län
Kategori:
Administration & kontor
Specialisering:
Handläggning
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201177073
Sista ansökningsdag:
2018-10-19
Kontakt:
Lovisa Rosén-Lidholm
Offentlig verksamhet

Beskrivning

Är du handläggare med minst 1 års erfarenhet? Då har vi ett såväl socialt som omväxlande uppdrag för dig. Med start så snart du kan och för en tid om 3 månader (med möjlig förlängning) kan ditt nästa kontor bli i centrala Kalmar. Här sitter du med ett team kollegor som du både kan samråda och samarbeta med. Men du har också mycket kontakt med andra utanför myndigheten. Väcker dessa rader ditt intresse? Då hoppas vi på din ansökan, gärna så snart som möjligt. Välkommen!

Omfattning: Heltid, för start i oktober och med uppdrag i 3 månader (därefter är förlängning av uppdraget möjligt.)

Arbetsbeskrivning:
Vår kund är en välrenommerad myndighet med central adress i Kalmar. Hit tar du dig enkelt med bil, kollektivtrafik eller varför inte en promenad om du bor i stan? Vi sitter i såväl öppna som trevliga kontorslandskap och du samarbetar främst med kollegorna i gruppen. En viktig del i rollen som handläggare blir ärendehanteringen och den sker i olika system, till exempel ett för diarieföring och ett för handläggning. Introduktionen sker på plats där du får lära dig mer om både system och uppgifter.

Dina arbetsuppgifter:

· Granskning och handläggning av ansökningar. Fakturahantering (där också genomför egna beräkningar men visst har du stöd i samråd med kollegor).

· Förbereda beslutsunderlag.

· Kontakt med sökande där du ger råd, vägledning och information.

Kvalifikationer:
Här behöver du:

· Minst 1 års erfarenhet av liknande arbete och gymnasieutbildning (eller motsvarande utbildning.)

· Systemvana och goda färdigheter i Microsoft Office-paketet eller liknande program.

· Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och som person är du bra på att kommunicera med andra, lösa uppkomna problem och lära dig nytt. Vi tänker att du är strukturerad och analytisk. Då skadar det ju heller inte om du också är nyfiken, visst? Vi tänker nämligen att det hjälper dig på vägen att nå uppsatta mål, även om ditt intresse för arbetet och positiva inställning säkert också har en del i det. Är du dessutom bra på att samarbeta, ta egna initiativ och bygga bra relationer? Då kommer du att trivas hos oss.

Vi ser det som plus (men inte krav) om du har arbetat på en myndighet och/eller akademisk utbildning.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2018-10-19, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vi kommer att prioritera de kandidater som uppfyller kvalifikationerna och samtidigt är tillgängliga för start i närtid. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Lovisa Rosén-Lidholm | lovisa.rosen.lidholm@randstad.se|