Handläggare i Göteborg.

Detaljer

Kontakt:
Liv Brynildsen, 
liv.brynildsen@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2021-12-31
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidare
Ort:
Västra Götalands län, 
Göteborg kommun
Kategori:
Administration & kontor
Specialisering:
Handläggning

arbetsbeskrivning.

Vill du jobba i en bred roll med administration och kundhandläggning i en samhällsviktig organisation? Har du tidigare erfarenhet av kundservice och vill gå mot en mer administrativ roll? Har du dessutom erfarenhet av energibranschen så är det mitt i prick! Just nu söker vi en kundhandläggare till en backoffice-funktion hos ett stort energibolag, belägna i moderna lokaler i centrala Göteborg.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

ansvarsområde.

Som kundhandläggare arbetar du brett med avtal, fakturering, kravhantering inom samtliga kundsegment. Du servar kunden utifrån behov och önskemål. Dina arbetsuppgifter består bland annat av:

  • Fakturering som Vip-ansvarig
  • Administration av  vindkraftsandelar
  • All hantering kring producentfakturering, nätförluster, elcertifikat och ursprungsgarantier
  • Registervård, tillse att relevant kundinformation håller hög kvalitet
  • Från och tillkoppling i samarbete med inkassoleverantör
Tonvikten i rollen ligger på administration med en del dagliga kundkontakter samt daglig kontakt med externa parter såsom inkassoleverantör, andra elhandelsbolag, sociala myndigheter, jurister/advokater m fl.

arbetstider.

Uppdraget är på heltid.

kvalifikationer.

För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha...

  • Gymnasieutbildning med relevant tilläggsutbildning
  • Erfarenhet av kundservice inom energibranschen, fakturering, kravhantering och avtalshantering
  • God kommunikativ förmåga, meriterande är språk utöver svenska och engelska.
  • Vilja att vårda kundrelationer med stort fokus på att lösa kundens ärende i första kontakten
Andra viktiga egenskaper är starkt engagemang för ditt arbete och du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt oavsett om du arbetar själv eller tillsammans med andra. Du agerar på egen hand utifrån kund och servicefokus och har förmåga att ta självständiga beslut inom ditt uppdrag. Du är positiv, pedagogisk, noggrann och har ett brinnande engagemang och en vilja att kommunicera med våra kunder.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

ansökan.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se