Finsktalande Customer Support i Stockholm.

Publicerad:
2018-09-13
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Jeanette Walters

Detaljer

Publicerad:
2018-09-13
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
IT
Specialisering:
Support
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201165781
Sista ansökningsdag:
2018-09-24
Kontakt:
Jeanette Walters

Beskrivning

Som teknisk support kommer du att bli en del av företagets tekniska supportteam där dina primära arbetsuppgifter är att täcka second line support för tekniska frågor, eskaleringar och för att hjälpa Onsite-tekniker inom felsökningsområdet. Du blir en del av ett nordiskt supportteam.
Vi har en hög ambitionsnivå när det gäller kundtillfredsställelse och därför söker vi för närvarande en skicklig supporter som aktivt ska i samarbete med resten av supportavdelningen bidra till att utveckla vår serviceinsats och kundservice. Vi söker en kandidat med god teknisk förståelse och förmåga att arbeta systematiskt, strukturerat och självständigt.

Rapportering sker till den nordiska servicechefen och du kommer att vara placerad på vårt Stockholmskontor i kista med primärt fokus på Sverige och Finland. Därför ser vi gärna att du talar både finska och svenska.

Om jobbet
Du kommer att ingå i vårt kundservice team som ger våra kunder second lines support. Du kommer att vara i nära samarbete med OKIs servicepartners och återförsäljare. Dina uppgifter kommer att variera från det dagliga telefon- / systemstöd till kundinstallation, underhåll och utbildning på nya produkter och lösningar. Därför är det viktigt att du känner dig bekväm i ett jobb med många olika uppgifter.

Arbetet:

  • Ge stöd till våra tekniska partners
  • Rapportering, eskalering och uppföljning av tekniska fall från OKIs servicesystem till OKIs europeiska tekniska centrum
  • Kommunikation med Oki: s first line support i Warszawa
  • Lösa tekniska uppgifter på plats om det behövs.
  • Tekniskt stöd till skrivarinstallationer, pilotprojekt etc.
  • Ge hjälp till Nordvästregionens tekniska team när det behövs
  • Utför andra rimliga ad hoc-uppgifter
Din profil:

  • Hårdvaruförståelse och tekniska färdigheter
  • Du är utbildad inom elektronik, IT-support, mekanisk service eller relaterade ämnesområden.
  • + 2 års erfarenheter från en supportposition
  • Du arbetar systematiskt och självständigt
  • Initiativtagande
  • Stark teknisk kunskap om felsökning och support i Windows och MAC miljö.
  • God kunskap om implementering av programvaruförare, IP-relaterade och grundläggande nätverkskunskaper
  • Utmärkt kompetens i MS Office, kalkylblad och presentationsprogram.
  • Branschutskrift och grafikkonst är meriterande
  • Kunskap om RIPS är meriterande
  • God kommunikationsförmåga på svenska, finska både skriftligt och muntligt,

Vi erbjuder:

  • Attraktiv och spännande arbetsmiljö
  • Företagstelefon och PC
  • Försäkrings- och pensionssystem
  • Möjlighet att påverka din arbetsdag
  • Starkt fokus på professionell utveckling och kompetens

Arbetsplats: Kista, Stockholm Arbetstid: måndag-fredag ??08:00 16:30 med flexibilitet (7-9) och (15-18)

låter detta intressant? gå in på hemsidan www.oki.se för att lära dig mer.

För mer information kontakta rekryteringskonsult Jeanette Walters telefon:0733434766, intervjuer och urval sker löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag.