Fastighetstekniker till sysav i malmö.

Detaljer

Kontakt:
Sofie Berg (fd. Wallström), 
+46729889508, 
sofie.berg@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2021-03-21
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidare
Ort:
Skåne län, 
Malmö kommun
Kategori:
Teknik
Specialisering:
Bygg, anläggning & fastighet

arbetsbeskrivning.

Har du flerårig erfarenhet av service, drift och underhåll inom fastighet eller annat tekniskt område? Vill du ta steget vidare in i en roll som innebär mycket självständigt ansvar, förbättringsarbete och proaktivitet? Då ska du söka den här tjänsten!

Sysav och enheten Fastighet och Facility Management söker nu en fastighetstekniker med beställarkompetens!
 
Varför arbeta på Sysav?
Vår vision är vår ledstjärna: ”Sysav bidrar till att skapa världens mest hållbara region, för denna och kommande generationer”. Att bidra till detta är något du skriver under på när du börjar arbeta här. Då lovar vi att vara en så bra arbetsgivare för dig som vi bara kan. På Sysav får du en arbetsplats där ett tillitsfullt och lyhört ledarskap och medarbetarskap premieras. Du får också goda förutsättningar för att du ska kunna må så bra som möjligt, bland annat förmånlig sjukvårdsförsäkring och friskvårdsbidrag

ansvarsområde.

Som fastighetstekniker hos oss arbetar du på ett serviceinriktat och affärsmässigt sätt med i huvudsak tillsyn, drift och skötsel och planerat underhåll. Administrativa arbetsuppgifter förekommer dagligen så som beställningar, fakturahantering, inventering och uppföljning i vårt ärendehanteringssystem. Som fastighetstekniker fungerar du som ansiktet utåt mot kund i den dagliga verksamheten och skapar och upprätthåller goda relationer med såväl medarbetare som entreprenörer.

Din roll

Som fastighetstekniker på Sysav har du som huvudsaklig arbetsuppgift att sköta den dagliga driften och underhållet av våra byggnader, delta vid myndighetsbesiktningar och utföra funktionskontroller av de tekniska systemen i fastigheterna samt anläggningsskötare av brandlarm. Du arbetar löpande med driftoptimering av inneklimat och energiförbrukning.

Det ingår även att du:
  • Tar emot felanmälningar, hanterar och återkopplar till kund.
  • Utför felsökningar och statusbesiktningar av de tekniska systemen (styr- och regler och automation).
  • Planerar, beställer och leder underhållsarbeten.
  • Arbetar med mindre verksamhetsförändringar åt kund.
  • Du leder entreprenörer och bistår vid planering och uppföljning.

Ditt team

Enheten fastighet och Facility Management består av sju personer, varje medarbetare bidrar med en unik roll. Tillsammans stödjer vi varandra och arbetar för att erbjuda god service och effektiva och anpassade lokaler som stödjer den interna verksamheten. 

Hos Sysav välkomnas du in i ett prestigelöst och teamorienterat klimat. Vi arbetar tillsammans för att uppnå våra mål och vi har stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter.

arbetstider.

Heltid/dagtid.

kvalifikationer.

Viktiga erfarenheter
Vi ser att du har minst 5 års erfarenhet av liknande arbete inom fastighet, bygg- eller installationsteknik, du har ett stort intresse för fastigheter och personlig service. Vi ser att du har en relevant eftergymnasial utbildning inom ventilationsteknik, fastighetsautomation och/eller installationsteknik eller likvärdig utbildning, alternativt motsvarande erfarenhet. Du har god datorvana, innehar B-körkort och behärskar svenska i tal och skrift. Du bör även ha god förståelse i engelska.

Meriterande
Det är mycket positivt om du har tidigare erfarenhet som fastighetstekniker, driftingenjör, fastighetsskötare, ventilationsingenjör, automationstekniker inom fastighet eller installationstekniker. Det är meriterande om du har intresse och förståelse för ekonomi- och underhållsplaner, samt om du har någon annan utbildning så som driftingenjör eller drift- och fastighetstekniker.
 
För att trivas i rollen
Rollen kräver att du har god förmåga att fatta egna beslut och arbeta självständigt. Du är driven, ansvarsfull och arbetar på ett strukturerat sätt med god planeringsförmåga. Vi ser även att du har förmågan att tänka proaktivt och har en god problemlösningsförmåga. Du har god självinsikt och anpassar dig väl till uppkomna situationer. Du ser det som självklart att samarbeta för att tillsammans nå bättre resultat och du är en utåtriktad person med god kommunikativ förmåga.

Sysavs värdegrund " Vi gör det tillsammans med ansvar och engagemang" är ett tydligt riktmärke för personligheten hos den person Sysav söker. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Mångfald på Sysav innefattar en bredd av olika kunskaper, förutsättningar, erfarenheter, identiteter och bakgrunder.

erfarenhet.

Minst 5 års erfarenhet från liknande arbete.

ansökan.

Sista ansökningsdags: 2021-03-21, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

I den här rekryteringen samarbetar Sysav med Randstad. Registrera din ansökan på Randstads hemsida www.randstad.se
 
Vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofie Berg på sofie.berg@randstad.se alternativt 0729889508 vid eventuella frågor gällande rekryteringsprocessen.

om Sydskånes Avfalls AB SYSAV.

Sysav är ett miljö- och återvinningsföretag som tar hand om avfall från hushåll och industrier och återvinner det, så långt det går, till en resurs som går att använda igen. Vi verkar för ett samhälle med cirkulära flöden, hållbar produktion och konsumtion, där onödigt avfall inte uppstår. Sysav är stolt över att bidra till att skapa världens mest hållbara region - tillsammans med kunder, samarbetspartners och våra 14 ägarkommuner.

https://www.sysav.se