Exportkoordinator i Stockholm.

Detaljer

Kontakt:
Ronja Romano, 
ronja.romano@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2021-05-11
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tidsbestämd
Ort:
Stockholms län, 
Täby kommun
Kategori:
Lager, logistik, transport
Specialisering:
Logistik

arbetsbeskrivning.

Vi söker nu en exportkoordinator till ett globalt bolag beläget i Täby. Har du tidigare erfarenhet från kundorderhantering och exporthantering? Har du kanske även arbetat i tillverkande industri med globala kunder är det mycket meriterande. Trivs du med arbetsuppgifter som att registrera kundordrar, hantera bokning av utleveranser, boka frakt, ta fram fraktdokumentation och fakturera kunder etc.? Då kan du vara exportkoordinatorn vi söker just nu. Varmt välkommen med din ansökan.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

ansvarsområde.

Dina primära arbetsuppgifter:
  • Kundorderregistrering
  • Fraktdokumentation, fakturor, packlistor mm
  • Fakturering
  • Bokning av frakt såsom paket, flyg, bil och båt
  • Löpande kontakt med dotterbolag, agenter, distributörer
  • Samordna leveranser till kund
  • Samverka med produktion, service samt lager
  • Arbete i affärssystem och i MS Office
 
För att axla och trivas i rollen är det viktigt att du har erfarenhet av exporthandläggning. Vidare ser vi att du är en utrpäglad lagspelare som är van att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Du har ett stort engagemang och positivitet med ett noggrann, effektivt och kvalitativt arbetssätt samtidigt som du har stort kundfokus.

arbetstider.

Heltid med start omgående till och med slutet på November med chans till förlängning. Arbetstid: Mån-fre kontorstider. Kontoret är beläget på plats i Täby och du förväntas kunna arbeta på plats.

kvalifikationer.

Vi söker dig som har:
  • God erfarenhet från kundorderhantering och exporthantering
  • God erfarenhet av att arbeta i Office-program
  • Erfarenhet av att arbeta i affärssystem
  • Erfarenhet av fakturering
  • God förmåga att kommunicera professionellt på både svenska och engelska
  • Kan arbeta på plats i Täby och starta omgående minst fram till slutet på November
 
Meriterande, dock ej ett krav:
  • Tidigare arbetat inom tillverkande industri med globala kunder

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

ansökan.

2021-05-11, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Ronja Romano

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se