Erfaren löneadministratör till konsultbolag i Göteborg.

Detaljer

Kontakt:
Julia Lundahl, 
julia.lundahl@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2021-06-13
Omfattning:
Deltid, 70%
Anställningsform:
Tillsvidare
Ort:
Västra Götalands län, 
Göteborg kommun
Kategori:
Ekonomi, redovisning, lön & inköp
Specialisering:
Lön

arbetsbeskrivning.

Har du erfarenhet som löneadministratör och söker en ny utmaning där du får möjligheten att arbeta självständigt med lönearbetet? Är du nyfiken på att arbeta inom en konsultverksamhet där du får många kontaktytor och nya utmaningar? Då kan det här vara en tjänst för dig! Vår kund inom konsultbranschen söker nu en erfaren löneadministratör som vill ta ett helhetsgrepp kring lönearbetet.  

Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.

ansvarsområde.

Som löneadministratör hos vår kund kommer du att arbeta i en bred roll som bland annat innefattar att: 
  • Ansvara för all löneadministration, hantera och genomföra lönekörningar vad gäller personalekonomin angående löner, semesterhantering, försäkringar och pensioner
  • Ansvara för anmälan till olika avtalsförsäkringar
  • Ta fram och utarbeta statistik för intern och extern användning
  • Rapportering av statistik samt utarbetning av underlag till myndigheter och försäkringsbolag
  • Upprätthålla god kunskap om kollektivavtal mfl. samt regelverk, löne- och skatterelaterade lagar och förordningar
  • Uppdateringar i personal-, lön- och tidsredovisningssystem
  • Administration i erforderliga system kring rekrytering, nyanställningar och avslut av anställningar mm.

arbetstider.

Konsultuppdrag om 70%. Uppdraget initialt i 6 månader och det finns sedan möjlighet till fast anställning hos kund. 

kvalifikationer.

För tjänsten ser vi att du har 3-4 års erfarenhet inom löneadministration, gärna från en konsultorganisation. Utöver det har du erfarenhet och goda kunskaper av arbete i personal- och lönesystem, tidredovisningssystem och Excel. Du har erfarenhet av och kunskap om pensioner och försäkringar samt mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Då du har många kontaktytor internt och med myndigheter behöver du en god kommunikationsförmåga och en förmåga att vara flexibel inför nya situationer.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

ansökan.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Julia Lundahl, Konsultchef, julia.lundahl@randstad.se

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se