Erfaren chefsassistent med extra allt till Göteborg.

Detaljer

Publicerad:
2019-10-04
Ort:
Göteborg, Västra Götalands län
Kategori:
Administration & kontor
Specialisering:
Sekreterare
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201247957
Sista ansökningsdag:
2019-12-10
Kontakt:
Maria Hellström
arbetsbeskrivning.

För vår kunds räkning, söker vi nu ett administrativt och socialt unikum. Vad innebär chefsassistent med extra allt kanske du undrar? För oss är det en nyfiken, orädd, initiativrik, trygg, självständig och energisk person som har ett starkt driv att förbättra, ta sig an projekt och som kan vara en stöttepelare för funktionen man befinner sig mitt i. Du är en människokännare i grunden och har även ett utpräglat sinne för affärer och processer.

Till en början är detta ett konsultuppdrag för Randstad, men som för rätt person kan gå över i en rekrytering hos vår kund. Företaget är en stor internationell organisation inom MedTech-branschen belägen något söder om centrala Göteborg. Du rapporterar till funktionschefen för kvalitet- och hållbarhetsfunktionen. I övrigt, består denna funktion av ca 42 personer, med en ledningsgrupp på 7 personer (varav 5 chefer). Du ingår också i ett team av assistenter som stöttar varandra i arbetet och arbetar tillsammans i olika projekt.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

ansvarsområden.

Att sköta administrativa uppgifter för funktionschef och övriga chefer.

Att driva och självständigt sköta ekonomisk planering för funktionen (budget, uppföljning, kontering av fakturor och prognosarbete).

Planera och administrera funktionens resor samt efterföljande reseräkningar.

Utveckla, planera och administrera funktionens aktiviteter (gruppdagar, off siter, avdelningsspecifika möten, externa revisioner, funktionsmöte).

Administrera funktionens hemsida (i SharePoint).

Att självständigt styra kalender och tidsbokning för funktionschef samt övriga chefer, i samråd med övriga assistenter då det behövs.

Att delta vid event som värdinna såsom mässor och stora möten.

Att aktivt förbättra processer och arbetssätt för sig själv och sina uppdragsgivare.

Att aktivt bidra till arbetet i assistentnätverket för att förbättra samverkan och kunskapsnivån.

Att finnas tillgänglig vid behov per mobil.

Att självständigt kunna driva egna projekt enligt uppdrag från funktionschef.

Att kunna vara ett bollplank för såväl logistiska frågor såsom för taktiska och operativa frågor - främst inom funktionen.

omfattning.

Konsultuppdraget är tänkt att löpa på 100 % under ca 3-6 månader med start senast december 2019. För rätt person finns möjlighet till förlängning eller eventuell anställning hos kundbolaget.

kvalifikationer.

För att axla rollen ser vi att du behöver flerårig erfarenhet av att ha varit Personal Assistent på internationellt bolag (gärna med flera uppdragsgivare samtidigt). Du har även dokumenterad erfarenhet av ekonomiadministration och förståelse för budgetarbetet. Vidare talar och skriver du flytande affärsengelska och svenska.

Kan du fler språk som tyska, franska eller skandinaviska språk är detta meriterande. Har du tidigare chefserfarenhet är även detta meriterande.

För att trivas i rollen har du ett pro-aktivt förhållningssätt, är lättlärd, noggrann, självgående och initiativrik.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

ansökan.

2019-12-10, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Maria Hellström, konsultchef, maria.hellstrom@randstad.se
om randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.