Erfaren administrativ koordinator till kund i norrort i Stockholm.

Publicerad:
2018-09-10
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Alexandra Widström

Detaljer

Publicerad:
2018-09-10
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
Administration & kontor
Specialisering:
Administration
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201170359
Sista ansökningsdag:
2018-09-19
Kontakt:
Alexandra Widström

Beskrivning

Vi söker nu en erfaren administrativ koordinator till vår attraktiva kund i Rosersberg. Kunden är ett bygg- och fastighetsföretag som nyligen startat upp ett nytt servicecenter. Till centret söker de nu en person som har tidigare erfarenhet av koordinering/bemanning av personal samt är duktig på planering och samordning. Utöver detta har du mycket god systemavana och är en stjärna i Excel. Låter den här som du? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan redan idag!

Omfattning: 6 månaders uppdrag på heltid. Start omgående under september månad. Arbetstiderna är kontorstider vardagar (viss flexibilitet krävs). Tjänsten kommer även omfatta resor inom Sverige (cirka varannan vecka).

Arbetsbeskrivning:
Tjänsten ger dig en bra möjlighet att vara en del av ett företag som är mitt uppe i en spännande resa. Du kommer att ha chans att växa och utvecklas tillsammans med företaget. Tillsammans med kollegor och genom nära kontakt med andra anläggningar kommer du arbeta främst med koordinering/samordning och uppföljning.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Koordinera/samköra uppgifter/rutiner mellan olika anläggningar.
  • Administrera och vara behjälplig när nya anläggningar flyttas över till servicecentret (telefon etc).
  • Arbeta med KPI:er.
  • Ekonomiadministration.
  • Vara behjälplig i systemen- nära kontakt med IT.
  • Följa upp och se över processer/resultat.
Kvalifikationer:
Här behöver du:

  • Tidigare arbetslivserfarenhet av koordinering/ bemanning av personal.
  • Mycket god förståelse KPI:er och verksamhetsuppföljning.
  • Utmärkta kunskaper i Excel.
  • Körkort och bil.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du social, framåt och administrativ. Du är även flexibel och trivs med att arbeta i en föränderlig miljö. Du kommer arbeta tillsammans med dina kollegor så det är viktigt att du är en teamspelare. Det är även av vikt att du har ett tekniskt intresse och har lätt för att sätta dig in i nya system. Låter den här som du? Då kommer du vara en uppskattad kollega ute hos vår kund.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2018-09-19, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Alexandra Widström, alexandra.widström@randstad.se