Enhetschef till VIVABS återvinningscentraler i Varberg.

Publicerad:
2018-04-12
Omfattning:
Full time
Kontakt:
Mimmi Nyman

Detaljer

Publicerad:
2018-04-12
Ort:
Varberg, Hallands län
Kategori:
Administration & kontor
Specialisering:
Ledning
Omfattning:
Full time
Referensnummer:
201138590
Sista ansökningsdag:
2018-04-30
Kontakt:
Mimmi Nyman
Offentlig verksamhet

Beskrivning

Var med och gör skillnad för miljön! Som enhetschef på Vatten & Miljö AB (VIVAB) får du vara med och påverka utvecklingen av vår miljö och infrastruktur. VIVABs mål är att underlätta att avfallet sorteras, återvinns eller återanvänds i så hög grad som möjligt och därigenom göra en insats för miljön.

Randstad söker nu en enhetschef till vår kund VIVAB. Här får du en bred tjänst i ett bolag där man arbetar för en god personalpolitik och välmående medarbetare. I rollen som enhetschef ansvarar du för en grupp på ca 25 medarbetare som utgår från återvinningscentraler i Varberg och Falkenberg. Totalt inom verksamhetsområdet kommer vi att ha fem återvinningscentraler varav en av dem är under uppförande och beräknas öppna under hösten.
Med dig i bagaget har du minst 3 års erfarenhet från en ledande position liksom eftergymnasial utbildning. Låter detta som din nästa utmaning? Då hoppas vi på din ansökan – redan idag!

Omfattning: Heltid, för start enligt överenskommelse och tillsvidare.

Arbetsbeskrivning:
Du kommer att utgå från VIVABs kontor i Varberg men ha personal på flera olika arbetsplatser inom verksamhetsområdet. För att lyckas i rollen trivs du med att ha personalansvar, drivs av att skapa goda relationer och arbetar kontinuerligt med att utveckla gruppen, skapa samsyn och vara tydlig med rutiner och förväntningar. Då personalen arbetar på flera ställen är det viktigt att kunna hantera ledarskap på distans.

Exempel på dina arbetsuppgifter;

  • Har det totala arbetsgivaransvaret och ansvarar således för alla typer av personalfrågor, du arbetar med kontinuerligt förbättringsarbete, arbetar aktivt för ett positivt arbetsklimat med högt till tag och god kommunikation. Man ska i det dagliga vara en värderingsbärare, samt vara duktig på att förmedla detsamma till personalen.
  • Ansvara för det systematiskt arbetsmiljöarbetet övergripande på de olika anläggningarna, säkerställa underhåll och hög kvalitet.
  • Vara med och driva interna projekt, delta på chefsdagar, hitta gemensamma fokusområden inom hela VIVAB.
  • Säkerställa att ISO-processer efterlevs och att avdelningen håller standard.
Kvalifikationer:
Här behöver du;

  • Relevant eftergymnasial utbildning (alternativt mångårig erfarenhet från motsvarande tjänst som av oss bedöms likvärdig).
  • Minst 3 års erfarenhet från en ledande position med personalansvar.
  • God svenska i både tal och skrift samt körkort.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du en god kommunikatör. Du är också duktigt på att etablera trovärdighet bland dina medarbetare och har en fallenhet för att skapa förtroende och förmedla energi. Vidare trivs du som finner samarbete vara en viktig beståndsdel i arbetet och kan således dela ansvar och mål för att möjliggöra goda prestationer. Gillar du att arbeta med människor och har förmågan att skapa goda relationer? Har du ett dessutom ett starkt miljöintresse? Då kommer du att bli högt uppskattad i din nya roll.

Har du tidigare erfarenhet från budgetarbete och från arbete med kvalitet, miljö och/eller ISO-processer ser vi det som ett plus (ej krav).

Om VIVAB:
Vatten & Miljö i Väst AB jobbar för en hållbar framtid med rent vatten, friskare hav och minskade avfallsmängder i Varberg och Falkenberg. Från våra vattenverk levererar vi ett dricksvatten av högsta kvalitet och vi strävar efter minsta möjliga miljöpåverkan från våra reningsverk. Vi ansvarar även för avfallshanteringen i våra kommuner, där återvinning och återbruk är viktiga grundstenar i utvecklingen. Vår verksamhet berörs av runt 100 000 personer vilket gör oss till en av landets större aktörer inom vatten, avlopp och avfall. En förenklad miljösmart vardag är vår vision– var med och förverkliga den du också!

Sista ansökningsdag: 2018-04-30, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Mimmi Nyman | mimmi.nyman@randstad.se

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.