Engagerad medarbetare till SKBs servicecenter.

Publicerad:
2019-05-10
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Eva Wallin

Detaljer

Publicerad:
2019-05-10
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
Administration & kontor
Specialisering:
Handläggning
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201216410
Sista ansökningsdag:
2019-05-26
Kontakt:
Eva Wallin

Beskrivning

Vill du arbeta i en roll med mycket kontakter tillsammans med trevliga kollegor på en enhet som är under utveckling, då kanske det är just dig vi söker.

SKBs servicecenter som idag består av 6 personer har som främsta arbetsuppgifter att ge service till alla som kontaktar SKB via telefon, mail och besök. Det handlar bland annat om att svara på frågor om medlemskapet och boendet, ta emot och hantera felanmälningar och medlemsärenden samt övrigt förekommande arbetsuppgifter.

Rollen är bred och rörlig, och innehåller flera delar. Du och dina kollegor ansvarar tillsammans för följande arbetsuppgifter:

  • hantera telefonsamtal, besvara mail och frågeforum
  • ta emot och välkomna besökare
  • fakturahantering (kontering, m m)
  • nyckelhantering till hyresgäster och entreprenörer
  • internservice (posthantering, inköp av kontorsmaterial, konferensservice m m )
SKB sitter i egna, trevliga kontorslokaler i Abrahamsberg. Du arbetar direkt under chefen för Servicecenter.

SKB verkar utifrån löftet ”Vi skapar rum för gott – och alla”, samt kärnvärdena Aktiv, Hållbar och Affärsmässig (AHA).

Uppdragsgivare: Stockholms Kooperativa Bostadsförening (SKB)

Ort: Bromma, Stockholm

Omfattning: Heltid

Sista ansökningsdag: 26 maj 2019

Kvalifikationer:

Vi söker dig som har gymnasieexamen, är serviceinriktad och har erfarenhet från kundservice. Du är van hantera olika kontakter i olika kanaler. Som person är du social och trivs med, och är bra på, teamarbete. Du är en duktig och ansvarstagande administratör med stort kundfokus. Vidare är du snabb, kvalitetsmedveten och målinriktad. Du är flexibel, får saker och ting gjorda och är inte rädd att ta i när det behövs. Andra viktiga egenskaper är att vara förändringsbenägen och lösningsorienterad. Rollen förutsätter god IT-mognad och goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

I denna rekrytering samarbetar SKB med oss på Randstad. Vid frågor om tjänsten, tveka inte att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Eva Wallin 0733-43 41 28. Skicka gärna in din ansökan omgående, då urval och intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är den 26 maj. Tjänsten kan dock komma att tillsättas före detta datum.

Fackliga kontaktpersoner är Christer Lindoff (Ledarna), 08-704 61 56, respektive Pia Onevi (Unionen), 08-704 61 72.

Välkommen med din ansökan redan idag!

SKB:

SKB är en kooperativ hyresrättsförening med 90 000 medlemmar. Med fler än 8 000 lägenheter i huvudstaden och fem närliggande kommuner är SKB den största privata hyresrättsaktören i Stockholm. Föreningen bygger och förvaltar bostäder som hyrs ut till medlemmarna i form av kooperativa hyresrätter. SKB är i sin storlek och upplåtelseform, en unik verksamhet som skapar variation på bostadsmarknaden. Lägenheterna, uppförda från 1917 till idag, förmedlas efter turordningsprincip och föreningen är öppen för alla. Den verkställande organisationen har ca 140 medarbetare och drivs på företagsmässiga villkor som en ekonomisk förening. Läs gärna mer på www.skb.org.