Ekonomimedarbetare till Nyköping.

Detaljer

Kontakt:
Alice Lindell, 
alice.lindell@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2022-05-29
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tidsbestämd
Ort:
Södermanlands län, 
Nyköping kommun
Kategori:
Ekonomi, redovisning, lön & inköp
Specialisering:
Redovisning

arbetsbeskrivning.

Har du utbildning och erfarenhet inom ekonomi? Trivs du i en roll där du genom egna initiativ får driva och planera ditt arbete med goda relationer och samarbeten i fokus? Då har vi uppdraget för dig! Till kund i Nyköping söker vi nu en ekonomimedarbetare.  

I rollen som ekonomimedarbetare till kund i Nyköping kommer du arbeta med varierande arbetsuppgifter inom redovisning och utvecklingsprojekt. Inför deadlines arbetar du målinriktat med bland annat löpande bokföring och kreditbedömningar av kunder. Att samarbeta och stötta kollegor är en given del av arbetet. 

Heltid, 100%. Uppdraget avser starta så snart som möjligt enligt överenskommelse och pågår fram till augusti 2023, men möjlighet till förlängning. 
Ort: Nyköping. 
 
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

kvalifikationer.

Till uppdraget som ekonomimedarbetare till Nyköping söker vi dig som har: 
  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi och något/några års arbetslivserfarenhet inom ekonomiska arbetsuppgifter.  
  • God data- och systemvana, erfarenhet av arbete i Ms Office. 
  • Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, tal &  skrift. 
Vi lägger stor vikt i personliga egenskaper och förmågor inför denna tjänst och söker dig som har ett eget driv och kan agerar självgående inom dina ansvarområden. Du trivs i att skapa goda relationer, att ta initiativ och att samarbeta med andra på ett lyhört och kommunikativt sätt. I arbete är strukturerad och organiserad för att kunna planera ditt arbete på ett effektivt sätt.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

ansvarsområde.

I rollen som ekonomimedarbetare ansvarar du för: 
  • Kund- och leverantörreskontra. 
  • Löpande bokföring. 
  • Kreditbedömningar av kunder. 
  • Du kommer även ingå i projekt och driva arbetet i att utveckla rutiner och processer. 

ansökan.

2022-05-29, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 

För information: Alice Lindell, alice.lindell@randstad.se

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se