Ekonomiassistent till Mjölby.

Detaljer

Kontakt:
Andrea Trägårdh, 
andrea.tragardh@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2020-02-19
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tidsbestämd
Ort:
Östergötlands län, 
Mjölby kommun
Kategori:
Ekonomi, redovisning, lön & inköp
Specialisering:
Ekonomiassistent

arbetsbeskrivning.

Är du driven, ambitiös och vill arbeta som ekonomiassistent på ett stort och spännande bolag? Då kan det vara dig vi söker! 

Vi söker nu en ekonomiassistent till vår kund i Mjölby. 

Här kommer du till ett modernt industriföretag som stävar efter överlägsen kvalitet, vilket också genomsyrar deras företagskultur och sättet de arbetar på. Du kommer att sitta i ett kontorslandskap med 14 kollegor där arbetsklimatet är öppet. Du kommer tillsammans med dina kollegor vara en del av ett SSC (Shared Service Center) som hanterar flera bolag i koncernen. I din roll som ekonomiassistent kommer du att;

  • hantera fakturor där du registrerar, skannar och sedan skickar iväg för godkännande och attest. Du kommer även att matcha materialfakturor mot inköpsorder i affärssystemet M3.
  • ta fram betalningsförslag ur system och skicka betalningsfil till banken, ta emot kundinbetalningar och avstämningar av reskontra relaterade till balanskonton liksom besvara mejl i gemensam mailbox i teamet. 
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

ansvarsområde.

Du säkerställer att du genomför dina arbetsuppgifter i rätt tid och med rätt kvalitet. 

omfattning.

Heltid. Uppdraget har start omgående, och kommer pågå under 6 månader. 

kvalifikationer.

I den här rollen söker vi dig som är strukturerad och noggrann. Du är affärsmässig, drivande och van att arbeta självständigt samtidigt har du lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Trivs du i ett öppet arbetsklimat? Då kommer att du att passa bra här. 

Du har: 

  • God datorvana samt mycket goda kunskaper i engelska och svenska både i tal och skrift.
  • högskoleutbildning eller yrkeshögskoleutbildning inom ekonomi alternativt likvärdig arbetserfarenhet inom ekonomi.
Det är meriterande (inte krav) om du har kunskaper i M3, Opto och/eller Cognos. Även meriterande om du tidigare arbetat med leverantörsreskontra och skanning av fakturor.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

ansökan.

Sista ansökningsdag: 2020-02-19 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Kontakta Andrea Trägårdh på andrea.tragardh@randstad.se.

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se