Ekonomiassistent i Kil.

Publicerad:
2018-10-12
Omfattning:
Deltid
Kontakt:
Emmelie Hartzell

Detaljer

Publicerad:
2018-10-12
Ort:
Kil, Värmlands län
Kategori:
Ekonomi, redovisning, lön & inköp
Specialisering:
Ekonomiassistent
Omfattning:
Deltid
Referensnummer:
201177631
Sista ansökningsdag:
2018-11-01
Kontakt:
Emmelie Hartzell

Beskrivning

Till Kilsbostäder AB söker vi nu en öppen och nyfiken ekonom med utbildning på högskolenivå. Har du tidigare erfarenhet av en bred roll inom ekonomi och vill arbeta tillsammans med trevliga kollegor i en organisation med goda möjligheter att utvecklas? Då kan det vara just dig vi söker.

Omfattning: 80-100%

Arbetsbeskrivning:
Rollen som ekonomiassistent hos Kilsbostäder är varierande och utvecklande. Du kommer ha ett eget kontor och arbetar i nära samarbete med en kollega inom ekonomi, men du ingår i en arbetsgrupp med totalt 9 personer. Uppdraget är ett föräldravikariat från mars till augusti, men det vore bra om du kan påbörja din upplärning redan i december och därefter arbeta ungefär en dag i veckan.

I huvudsak kommer du som ekonomiassistent att arbeta med:

  • Kund- och leverantörsreskontra
  • Avstämningar
  • Bokföring
  • Inkassokrav
Utöver detta kommer du även vara behjälplig med växeltelefoni, posthantering och diarieföring. Du kommer ha en hel del kontakt med kunder och kollegor både över telefon och mejl.

Kontoret präglas av ett arbetsklimat med högt i tak och god stämning bland kollegor. Att arbeta på Kilsbostäder ger dig möjligheten att utvecklas då du får lära dig väldigt mycket om hela verksamheten. Du får även god inblick i bostadsfrågan och kommunpolitiken och blir på så vis en del i samhällsutvecklingen.

Kvalifikationer:
För att lyckas i rollen som ekonomiassistent vill vi att du har ekonomisk utbildning, gärna från högskola eller universitet. Du bör även ha arbetat ett par år i en bred roll inom ekonomi och ha erfarenhet av de olika delar som ingår i rollen. Vi vill även att du tidigare har arbetat i flera olika ekonomisystem och ha goda datorkunskaper generellt. Det är meriterande om du tidigare arbetat i Fenix ekonomisystem och fastighetssystemet Momentum.

Som person söker vi dig som är nyfiken, öppen och samarbetsvillig. Eftersom rollen innefattar olika former av sociala kontakter är det viktigt att du är serviceinriktad. Utöver detta bör du också vara noggrann, strukturerad och eftersträva god kvalité i det arbete du utför.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2018-11-01, urval och intervjuer kommer att ske när sista ansökningsdag passerat.

För information: Emmelie Hartzell, emmelie.hartzell@randstad.se