Dignita söker säljande partneransvarig i Örebro

Publicerad: 2017-06-07
Ort:
Örebro, Örebro län
Kategori:
Försäljning
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201059080
Kontakt:
Camilla Wohlin
Har du erfarenhet av kommersiellt arbete med företagskunder, minst 3 års erfarenhet från fordonsbranschen och B-Körkort? Skulle du säga att du är självständig, lagspelare och är intresserad av att ständigt lära nytt? Då har Randstad det rätta uppdraget för dig! Randstad söker nu en partneransvarig, med start omgående, till Dignita i Örebro.

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Örebro

Omfattning: Heltid, start 1 augusti och med uppdrag i 6 månader (målsättningen är att du anställs av Dignita efter uppdragets slut).

Arbetsbeskrivning:
I tjänsten som partneransvarig kommer du att arbeta i en självständig roll men självklart få stöd i allt från processer till teknikfrågor.

Dina arbetsuppgifter är;

  • bearbeta, utöka och underhålla ett effektivt nätverk av Dignita-certifierade installatörer/återförsäljare för att maximera försäljningen. Säkerställa att våra installatörer/återförsäljare ges en hög tillgänglighet och servicenivå för att maximera vår kundnöjdhet.
  • genom besök ha kontakt med våra installatörer/återförsäljare och bidra till att de utökar sina affärer gällande våra produkter och tjänster. Förhandla och uppdatera avtal och överenskommelser med installatörer/återförsäljare så att dessa alltid är aktuella.
  • säkerställa att vi alltid har en uppdaterad och geografiskt optimerad lista över samtliga godkända installatörer/återförsäljare som är tillgänglig internt samt externt via vår hemsida. Bearbeta och understödja större företagskunder som har egna resurser för installation och service.
  • delta på lämpliga mässor och event som har koppling till våra installatörer/återförsäljare, uppdatera företagets CRM-system med aktuella kunduppgifter. Aktivt bidra till att utveckla våra produkter och tjänster genom att föra vidare inspel från installatörer/återförsäljare till vår utvecklingsprocess.

Läs mer om företaget här; https://www.dignita.com/sv/

Kvalifikationer:
För den här tjänsten behöver du;

  • fordonsteknisk gymnasieutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
  • mångårig erfarenhet av kommersiellt arbete med företagskunder.
  • minst 3 års erfarenhet från fordonsbranschen där du också arbetat med eftermonterad fordonselektronik.
  • ett dokumenterat tekniskt intresse.
  • B-Körkort.
  • goda kunskaper i Office, lätt att sätta sig in i nya system.
  • goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Har du erfarenhet av alkolås- och/eller säkerhetsprodukter är det mycket meriterande.


Arbetet är till stor del självständigt och kräver att du kan hantera kunder på ett bra sätt. Du har en god förmåga att arbeta effektivt i team för att tillsammans med kollegor genomföra kundprojekt. Du föregår med gott exempel när det gäller arbetstider, initiativförmåga, moral, kvalité på arbete och är en allmänt positiv kraft för företaget. Du säkerställer ett gott samarbete med bolagets övriga medarbetare och funktioner och är beredd att assistera vid övriga sälj och marknadsinsatser. Du är intresserad av att kontinuerligt uppdatera dig hur våra produkter installeras, kalibreras, servas för att vid behov utan handledning kunna utföra sådant arbete själv.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 7 juli 2017, Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Camilla Wohlin | camilla.wohlin@randstad.se |