Demand Planner i Stockholm.

Detaljer

Kontakt:
Ronja Romano, 
ronja.romano@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2021-06-22
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tidsbestämd
Ort:
Stockholms län, 
Stockholm kommun
Kategori:
Lager, logistik, transport
Specialisering:
Planering

arbetsbeskrivning.

Har du några års erfarenhet som Demand Planner och känner dig trygg i rollen? Har du goda kunskaper i SAP och erfarenhet av en roll inom supply i branschen ”Fast moving consumer goods”? Här kommer du snabbt spela en viktig roll i försörjningskedjan som ägare av S&OP-processen för företaget och vara en del av ett härligt supply chain-team. Du kommer arbeta i en internationell, föränderlig och snabb miljö på det största växtbaserade företaget i världen som tror på att göra det som är rätt för människor, kunder och planeten. Låter det som ett spännande uppdrag för dig under 4 månader fram? Då hoppas vi att du söker redan idag!

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

ansvarsområde.

Som Senior Demand Planner för en eller flera nyckelmarknader kommer du ha en central roll i planeringsarbetet och försörjningskedjan som ägare av S&OP-processen för företaget och vara en del av ett agilt och kreativt supply chain-team. Du kommer att vara den första kontaktpunkten för dina säljkollegor och vara ansvarig för att leverera enastående service såväl som bästa noggrannhet i klassprognosen. I rollen rapporterar du till den nordiska & baltiska teamledare för efterfrågan och leveransplanering.
 
Dina primära ansvarsområden i rollen som Demand Planner:
  • Analysera försäljningsprognoser för att effektivt och korrekt prognostisera framtid efterfrågan.
  • Undersöka och utmana försäljningsdata för att säkerställa korrekt prognos för efterfrågan
  • Jämföra historik för att identifiera trender och känna igen förändringar.
  • Ägare till information om efterfrågesignal och prognoser i S&OP-processen.
  • Arbeta efter KPI:er för att säkerställa maximal noggrannhet och produktivitet.
  • Hantera och producera korrekta och relevanta rapporter för att underlätta beslutsfattandet.
  • Bygga och upprätthålla starka arbetsrelationer med viktiga intressenter, såsom försäljning, ekonomi, chef för försörjningskedjan, leverantörsplanerare etc.
  • Bygga organisationens tekniska förmåga genom att utveckla och använda tillgängliga verktyg som IBP, PowerBI och SAP Hana.
  • Utveckla din egen och lagens tekniska behärskning
  • Tänk utanför boxen - förenkling är nyckeln!

arbetstider.

Heltid med start så snart som möjligt enligt överenskommelse och 4 månader fram. Finns möjlighet till att bli 1 månad förlängt men inte mer än så. 40h/v med flex. Vi ser helst att man kan starta omgående, eventuell semester kan vara ok. Arbetet sker både hemifrån och på kontoret som är fint beläget i hjärtat av Stockholm på Döbelnsgatan.

kvalifikationer.

Det här behöver du för att vara aktuell:
  • Minst 3 års kvalificerad erfarenhet från en liknande roll som Demand Planner
  • Goda kunskaper i SAP
  • Goda kunskaper i Excel
  • Arbetserfarenhet från FMCG
  • Behärska svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. 
Meriterande, dock ej ett krav:
  • Erfarenhet från livsmedelsföretag
  • Högskoleutbildning inom logistik, finans, business eller motsvarande
För att axla denna roll som Demand Planner är du en person som förutom ovan gillar att ha koll på läget och som trivs med att ta eget ansvar, då kommer du finna dig väl tillrätta för detta korta uppdrag. Du har goda kunskaper i Excel och har tidigare arbetat i SAP. Eftersom du kommer ingå i en internationell koncern är det viktigt att du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. I rollen kommer du arbeta med planering och mycket data varför söker vi dig med ett systematiskt och noggrant arbetssätt. Då du i denna roll har många kontaktytor både internt och externt krävs det att du har en god kommunikativ förmåga och ett lösningsorienterat förhållningssätt.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

erfarenhet.

Minst 3 års erfarenhet

ansökan.

2021-06-22, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Ronja Romano

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se