Dansktalande IT-support.

Publicerad:
2018-11-21
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Henrietta Bolander

Detaljer

Publicerad:
2018-11-21
Ort:
Göteborg, Västra Götalands län
Kategori:
IT
Specialisering:
Support
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201171112
Sista ansökningsdag:
2018-12-16
Kontakt:
Henrietta Bolander

Beskrivning

Jeg søger dig, der taler dansk og er interesseret i teknologi og hjælper gerne. Hvis du har en baggrund i brug, er dette et stort plus!

Vår kund jobbar med kassa- och betalsystem och är en snabbt växande aktör på marknaden. De expanderar och just nu söker de en dansktalande person till sin verksamhet. Vill du bli en i gänget? Tveka inte att söka!

Vad får du? Här får du jobba på ett innovativt företag som erbjuder lösningar för kassa- och betalsystem inriktat mot restaurang- och krogbranschen. Tjänsterna utvecklas för pc, webb, mobil, surfplattor och terminaler. Miljön är utvecklande och dynamisk. Här jobbar du nära kunderna och produkterna där vägen från idé till färdig produkt är kort.

Du kommer vara en viktig del där du får följa hela affären, från möte med kund till färdig leverans och därefter supportera så att det fungerar som det ska. Här handlar det om att omvandla kundens behov till verklighet genom att förstå deras verksamhet, hur restaurangens kunder handlar, betalmönster etc. Målet med rollen är att arbeta 70 % mot kund där arbetsuppgifterna är att installera hårdvara i form av korterminaler och kassasystem samt konfigurera mjukvaran. Övrig tid kommer du att agera IT-support för befintliga kunder. Tanken är att du på sikt ska specialisera dig och bli riktigt vass på någon av produkterna för att kunna bistå med djupgående kunskap.

Du kommer till exempel att:

• Delta i kundmöten tillsammans med säljare

• Installera kassa- och betalterminaler

• Konfigurera mjukvara till kassasystemen

Vem är du? Först och främst krävs att du pratar danska, detta då du kommer att primärt stötta upp support mot de danska kunderna. Vi söker dig som har ett tekniskt intresse och vill utvecklas mer inom service. Du bör ha arbetat med kundkontakt och har vi ser det självklart att du dessutom ett gediget intresse för IT och datalösningar. Du bör ha god förståelse kring Windows som operativsystem och en god förmåga att ringa in och felsöka problem.

Detta är plus i kanten:

• Kunskaper om hur man sätter upp ett nätverk

• B-körkort då du åker ut på kundbesök.

• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska då de flesta kunder finns på den svenska marknaden och i Norden.

• Det är meriterande om du har arbetat med kassa- och betalsystem sedan tidigare.

Som person är du kommunikativ och gillar att hjälpa till. Du är pedagogisk och har lätt för att förenkla och beskriva tekniska problem.

Omfattning: Heltid, tillsvidare, dagtid

Sista ansökningsdag: 2018-12-14 , urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Henrietta Bolander, henrietta.bolander@dfind.se

Organisations-/företagsbeskrivning:
Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag som erbjuder en omväxlande karriär som konsult inom IT. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Hos oss har du möjlighet att utveckla din kompetens och bygga CV genom olika uppdrag hos våra kunder samtidigt som du får stöd och vägledning från din konsultchef. Dessutom erbjuder vi bland annat webbaserade IT-utbildningar och kompetensutvecklande seminarier.

Självklart har vi också kollektivavtal och förmåner som försäkringar, friskvårdsbidrag, företagshälsovård och rabatt på träningskort.

Välkommen till oss för en omväxlande och trygg karriär som IT-konsult.