Customer Service med fokus inom Technical Support i Göteborg.

Publicerad:
2018-02-12
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Anne Hansson

Detaljer

Publicerad:
2018-02-12
Ort:
Göteborg, Västra Götalands län
Kategori:
Teknik
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201124126
Sista ansökningsdag:
2018-02-26
Kontakt:
Anne Hansson

Beskrivning

PMC Hydraulics AB ingår i PMC Hydraulics Group som är Nordens ledande leverantör av hydrauliklösningar till industrin. Vårt erbjudande sträcker sig från konstruktion och design till färdiga hydrauliksystem och komponenter. Koncernens kompetens omfattar även elektromekanik och smörjlösningar, vilket ger en unik samlad kompetens för att erbjuda kunderna helhetslösningar.
PMC Hydraulics Group omsätter 1,0 miljarder kronor och har 400 anställda i flera länder i Europa och Asien. PMC Hydraulics Group är en del av Dacke Industri, som till 100 % ägs av Nordstjernan. Läs mer www.pmchydraulics.com

Tjänsten ingår i ett team på tio personer som ansvarar för kundservice till våra kunder och säljare.

Tjänsten är placerad i Askim och rapporterar till Customer Service Manager.

Omfattning: Heltid

Arbetsbeskrivning:
Tjänsten innebär följande:

  • Ge teknisk support till våra kunder genom främst mail och telefon
  • Registrera ordrar som kommer från kund
  • Stötta våra säljare med teknisk support avseende framtagning av offerter och tekniska underlag till kund
  • Aktivt bidra med kunskap, råd och stöd inom Customer Service
  • Leveransbevakning
  • Samarbeta med övriga i teamet så att uppdraget som Customer Service har blir utfört på bästa sätt
I tjänsten ingår förutom kontakter med kunder även viss kontakt med leverantörer samt kontakt med säljare, lager, inköp, produktion och även andra avdelningar internt inom organisationen. Vi utför vårt arbete i affärssystemet AX Dynamics samt använder excel och andra verktyg i det dagliga arbetet.

Kvalifikationer:
Våra önskemål

  • Du är minst gymnasieingenjör och gärna med högre eftergymnasial utbildning
  • Vi ser gärna att du har erfarenhet från hydraulik, ett stort tekniskt intresse samt att du ex. arbetat som servicetekniker
  • Du har stor förmåga att tänka nytt samt att hitta alternativa lösningar och du brinner för att ge service till våra kunder
  • Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift vilket är ett krav, kan du ytterligare ett nordiskt språk ser vi det som en tillgång
  • Du är en lagspelare, både inom gruppen och i företaget som helhet
Som person har du stor teknisk förståelse och är problemlösningsorienterad, du har ett gott ordningssinne, är strukturerad och tycker om effektivitet i ditt arbete.
Du är analytisk samtidigt som du är flexibel, kommunikativ, positiv och tar ett eget ansvar för helheten i arbetet. Du är bekväm i en organisation där det händer mycket och där det sker förändringar. Du ser möjligheter där andra ser hinder och vill gärna vara med och utveckla processer till att hela tiden bli bättre.

Sista ansökningsdag:
Din ansökan önskar vi senast 25 februari 2018. Urval och intervjuer kommer att göras löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information:
Rekryteringen sker i samarbete med Randstad. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anne Hansson på telefon 072 988 9405 eller via e-post: anne.hansson@randstad.se