Customer Service med fokus inom Order Support.

Publicerad:
2019-08-28
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Anne Hansson

Detaljer

Publicerad:
2019-08-28
Ort:
Göteborg, Västra Götalands län
Kategori:
Kundtjänst, service & handel
Specialisering:
Kundtjänst
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201241934
Sista ansökningsdag:
2019-09-17
Kontakt:
Anne Hansson

Beskrivning

Lockas du av ett supportarbete som består av en härlig mix mellan order, administration och mycket kontakter, i en teknisk och internationell miljö? Beskriver du dig själv som en positiv, ödmjuk problemlösare som drivs av att göra skillnad för kunderna? Har du dessutom ett starkt intresse för såväl ekonomi och teknik, då har du hittat rätt!

I denna roll kommer du att ingå i ett engagerat team på 9 personer som ansvarar för kundservice till företagets kunder tillsammans med säljare och övriga funktioner.

Tjänsten är placerad i Askim och rapporterar till Customer Service Manager.

Tjänsten innebär följande:

  • Mottagning av inkommande kundorder via mail, telefon etc.
  • Hantering av kundförfrågningar via mail och telefon
  • Leveransbevakning av kundorder
  • Kundregistreringar, framtagande av kreditupplysningar och underhåll av kundregister
  • Fakturering och kreditering
  • Samordning av akuta direktleveranser från leverantör till kund
  • Prognoshantering från kunder
  • Samarbeta med övriga i teamet så att uppdraget som Customer Service blir utfört på bästa sätt
I tjänsten ingår förutom kontakter med kunder även viss kontakt med leverantörer samt tätt samarbete med säljare, lager, inköp, produktion och även andra avdelningar internt inom organisationen. Vi utför vårt arbete i affärssystemet AX Dynamics samt använder excel och andra verktyg i det dagliga arbetet.

Våra önskemål från dig:

  • Minst gymnasiekompetens, gärna med ekonomisk inriktning
  • Du har något eller några års erfarenhet från liknande arbete
  • God datavana, du är snabb och effektiv och lär/förstår system snabbt
  • Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift vilket är ett krav, kan du ytterligare ett nordiskt språk ser vi det som en tillgång
  • Du är en lagspelare, både inom gruppen och i företaget som helhet
  • Du brinner för att ge service och det ger dig stor tillfredställelse att hitta bästa lösningen för våra kunder
Som person har du ett gott ordningssinne, är strukturerad och tycker om effektivitet i ditt arbete. Du är analytisk samtidigt som du är flexibel, kommunikativ, positiv och tar ett eget ansvar för helheten i arbetet. Du är bekväm med och vill bidra i en organisation där det händer mycket. Du ser möjligheter där andra ser hinder och vill gärna vara med och utveckla arbetsmetoder och processer till att hela tiden bli bättre.

Mer information och ansökan
Rekryteringen sker i samarbete med Randstad. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anne Hansson på telefon +46 72 988 9405 eller via e-post: anne.hansson@randstad.se

Din ansökan önskar vi senast 17 september 2019. Urval och intervjuer kommer att göras löpande.

om företaget.
PMC Hydraulics AB ingår i PMC Hydraulics Group som är Nordens ledande leverantör av hydrauliklösningar till industrin. Vårt erbjudande sträcker sig från konstruktion och design till färdiga hydrauliksystem och komponenter. Koncernens kompetens omfattar även elektromekanik och smörjlösningar, vilket ger en unik samlad kompetens för att erbjuda kunderna helhetslösningar.

PMC Hydraulics Group omsätter 1,0 miljarder kronor och har 400 anställda i flera länder i Europa och Asien. PMC Hydraulics Group är en del av Dacke Industri, som till 100 % ägs av Nordstjernan. Läs mer www.pmchydraulicsgroup.com