Customer Engagement Executives.

Publicerad:
2019-04-18
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Caroline Karlsson

Detaljer

Publicerad:
2019-04-18
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
Försäljning
Specialisering:
Säljsupport
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201214438
Sista ansökningsdag:
2019-04-30
Kontakt:
Caroline Karlsson

Beskrivning

Vi söker nu 3st Customer Engagement Executives till ett nystartat projekt hos vår kund som är en världsledande global aktör inom tobaksbranschen. De lanserar i maj en ny mer fördelaktig produkt som de vill erbjuda befintliga kunder på marknaden. Är du kundorienterad och en duktig kommunikatör? Har du en bakgrund från kundservice eller som mötesbokare och telefonförsäljare? Sök redan idag! Är du dessutom ödmjuk, lyhörd och tillmötesgående är det perfekt.

Arbetsgivare: Randstad AB
Plats: Stockholm, Karlaplan
Start: Omgående, tillsvidare, kontorstider
Lön: Fast lön

Du ingår i ett team som består av flera Customer Engagement Executives som kommer att arbeta med att boka in möten med företagets säljare. Du kommer att kontakta varma konsumenter över telefon som i ett tidigare skede har visat intresse för den nya produkten och har angivit att de vill bli kontaktade för att få mer information om produkten.

Arbetsuppgifter
- Ringa konsumenter som redan visat intresse, dvs varma samtal

- Berätta om produkten

- Boka in möten med säljarna

- Arbeta proaktivt

- Skapa kundrelationer

- Arbeta i digitala system

- Följa upp kunder och återkoppla

Krav
- Tidigare erfarenhet av kundservice, telefonförsäljning eller mötesbokning

- Obehindrad i svenska och engelska

- Telefonvana

- Mycket god datavana, Officepaketet

Meriterande
- Kunskaper i SAP

- Erfarenhet från försäkringsförsäljning, teknikförsäljning eller liknande

Vem söker vi?
Som person är du social, lyhörd och tillmötesgående. Du är mogen, inläsande och förstår konsumentens behov samt är en duktig kommunikatör som har en förmåga att på ett tydligt sätt informera om produkten. Du är van att prata i telefon och räds inte för att ringa eller kontakta kunder. Du förstår syftet med produkten och vill vara informerad och påläst för att nå ut till kunderna på bästa sätt samt förstår vikten av att återkoppla och följa upp kunderna. Du har detaljseende och kan multitaska mellan ärenden och digitala verktyg. Vidare är du modig, tar gärna egna initiativ och är självgående.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad ett av världens största företag inom rekrytering och bemanning. Vi har som målsättning att bidra till en bättre arbetsmarknad. Det gör vi genom att hitta rätt matchning mellan företag och arbetssökande. På så sätt hjälper vi företag att växa och bli mer framgångsrika och vi hjälper arbetssökande att hitta rätt jobb och uppnå sina drömmar.

Sista ansökningsdag: 2019-04-22, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Caroline Karlsson, caroline.karlsson@randstad.se