Consultant manager som brinner för affärer & ledarskap i Västerås.

Publicerad:
2018-08-28
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Emma Sohlberg

Detaljer

Publicerad:
2018-08-28
Ort:
Västerås, Västmanlands län
Kategori:
Personal & HR
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201168361
Sista ansökningsdag:
2018-09-27
Kontakt:
Emma Sohlberg
Interna tjänster

Beskrivning

Tänker du på dig själv som en person med många strängar på din lyra? Tycker du att det lätt blir lite tjatigt med för enformiga arbetsuppgifter? Drömmer du kanske om ha ett jobb där du ställs inför nya uppdrag och kontakter nästan dagligen? Ett jobb med eget ansvar, massor av utvecklingsmöjligheter, nya kontaktytor och varierade utmaningar - ofta i ett nära samarbete med Sveriges häftigaste varumärken?
Då tror vi att en roll som Consultant manager hos oss på Randstad i Västerås kan vara perfekt för dig!

Arbetsbeskrivning:
I rollen som Consultant manager har du ett mångfacetterat uppdrag som går ut på att matcha tillgång och efterfrågan på den lokala bemanningsmarknaden – med andra ord att hitta den perfekta matchningen mellan konsult (arbetstagare) och kund (arbetsgivare) för att båda parter ska kunna växa och nå sin fulla potential.

Du jobbar i en nära dialog med både konsulter, som du har personalansvar för, och kunder som du både identifierar, säljer in bemanningslösningar hos, och utvecklar.
Här får du alltså en unik möjlighet att komma nära, och lära känna, många stora verksamheter - liksom du får ett viktigt uppdrag som närmsta chef till de konsulter du anställer och vårdar.
Utöver en nära dialog med kunder och konsulter har du dina kollegor på Randstad, både lokalt och nationellt, att hämta hjälp, energi, inspiration, kunskap och glädje hos. Med andra ord är detta en roll med ett stort antal kontaktytor, både intern och externt.

Som personer är vi på Randstad olika, precis som det brukar vara i ett stort bolag, men vi har gemensamt kommit fram till det är viktigt att vi alla ska trivas tillsammans och ha roligt när vi är på jobbet.
Vi lägger också stor vikt vid att man håller vad man lovar och levererar det man åtagit sig. Just ordet   ”tillsammans” är alltså ett väldigt viktigt ord för oss.

Kvalifikationer:
För att trivas bra och lyckas väl i denna roll tror vi att du:
• Har någon typ av eftergymnasial utbildning, kanske inom HR, försäljning ekonomi eller beteendevetenskap
(eller arbetslivserfarenhet som gör att du tillgodogjort dig likvärdiga kunskaper och erfarenheter)
• Tidigare erfarenhet från en roll med tydligt service- eller kundfokus – gärna inom någon typ av försäljning
då tjänsteförsäljning och kundvård är en stor del av vardagen som Consultant Manager.
• Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av att leda och utveckla personal.
• Ett genuint intresse för både människor och försäljning. Vi tror att du brinner för att bygga olika typer av
relationer och för att förstå de framgångsfaktorer som gör dem långvariga.
• Mycket goda kunskaper i svenska är en förutsättning då man som Consultant Manger i mötet med kunder
och konsulter både behöver göra sig förstådd, och förstå, på svenska i så väl tal som skrift.
Då vi jobbar i ett globalt bolag bör du även ha goda kunskaper i Engelska.

Vad kan vi erbjuda dig?
Som Consultant manager hos oss på Randstad kommer du att utvecklas. Vi är ett globalt bolag med lokal närvaro i och med våra (över) trettio kontor från norr till söder, och en nationell kundportfölj som de flesta bara kan drömma om.
Här är ingen dag den andra lik – och du kommer att utveckla dina förmågor inom relationsförsäljning, kompetensbedömning, search, personalledning, arbetsrätt, avtalsfrågor...ja, det mesta faktiskt.

Framförallt kommer du att få förmånen att varje dag ha möjlighet att göra något som är ett fåtal yrken förunnat – att förändra någons liv. Vi på Randstad sätter människor i arbete och vi brinner för att ge människor meningsfyllda jobb. För många innebär det en start i karriären, för andra en fortsättning på den som är och i vissa fall bara en sidosyssla. Gemensamt för alla är att jobbet är viktigt – en plats där vi utvecklas, känner samhörighet, utmanas, skrattar och växer.

Om oss på Randstad:
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens nästa största företag inom HR-service.
Här arbetar vi passionerat med framåtriktad HR-service, människor och utveckling, både hos och tillsammans med våra kunder och alltid med människa och samhälle i centrum. Som en produkt av detta arbete utsågs vi i september 2017 till världens bästa HR-företag i social hållbarhet enligt Dow Jones Sustainability Index ("DJSI").

Randstad i Sverige består av tre varumärken: Randstad, Dfind och Antenn. Vi erbjuder lösningar inom bemanning, rekrytering och omställning. Randstad erbjuder bemanning och rekrytering inom alla kompetensområden medan Dfind är specialiserade inom IT, ekonomi, teknik och Life Science. Antenn är vårt omställningsföretag och fokuserar på prestations- och karriärutveckling och outplacement.

Omfattning: Heltid och tillsvidare med sex månaders provanställning.

Sista ansökningsdag: 2018-09-27 urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Vänligen kontakta Branch manager Emma Sohlberg via: emma.sohlberg@randstad.se eller tfn: +46 073 343 37 22 

Observera:
På grund av bestämmelser i personuppgifts- och GDPR-lagstiftningen har vi tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökan via e-post, vi ber dig därför inkomma med ansökan via vår annons.

Har du en funktionsnedsättning och har behov av stöd vid ansökan välkomnar vi dig att fylla i vårt formulär via: https://www.randstad.se/arbetssokande/jobb/stod-med-ansokan/201156485/ så kontaktar någon av våra supportmedarbetare dig.