Consultant manager med hjärta och driv till Randstad care i Malmö.

Publicerad:
2018-07-18
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Angelica Gustafsson

Detaljer

Publicerad:
2018-07-18
Ort:
Malmö, Skåne län
Kategori:
Sjukvård & hälsa
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201163572
Sista ansökningsdag:
2018-08-18
Kontakt:
Angelica Gustafsson
Interna tjänster

Beskrivning

Det samhällsviktiga, spännande och roliga affärsområdet vårdbemanning hos Randstad Care växer! Vi söker nu två nya kollegor som vill vara med på vår fortsatta resa och bygga ett av Sveriges viktigaste konsultteam.

Arbetsbeskrivning:
Som Consultant manager inom vårdbemanning hos Randstad Care har du ett mångfacetterat uppdrag som går ut på att matcha tillgång och efterfrågan av konsulter på vårdmarknaden. Det innebär att du har kundansvar för våra köpande kunder samt arbetar mycket med nykundsbearbetning och får möjlighet att bygga och utveckla din egen kundstock. Du har också ansvar för att erbjuda rätt kompetens i rätt tid till våra kunder och för att arbeta aktivt med att utveckla och vårda kundrelationer - med andra ord att hitta den perfekta matchningen mellan konsult (arbetstagare) och kund (arbetsgivare) för att båda parter ska kunna växa och nå sin fulla potential.

Du tar initiativ till kundkontakter för att skapa merförsäljning genom besök, telefonsamtal etc. och du förstår vikten av att Randstad Care AB tillsammans med kunden blir framgångsrika och lönsamma. I arbetet ingår därför prissättning, arbete med kundavtal, offerter och stort fokus på produktkännedom.

Du ansvarar även för motiverade konsulter, vilket innebär att du ansvarar för uthyrning och utveckling av en grupp konsulter och för att matcha rätt kompetens till kunden på ett affärsmässigt och lönsamt sätt liksom att ha god kontakt med dina konsulter genom bland annat kontinuerliga uppföljningar.

Tjänsten innefattar även search. I detta ingår att aktivt söka fram och attrahera kandidater genom att självständigt göra sökningar via bland annat LinkedIn, annonsera, göra urval, jobba med omvärldsanalys och delta vid olika kandidat- och kundevenemang så som mässor, arbetsmarknadsdagar etc.
Du jobbar aktivt och kontinuerligt underhålla egen kandidatbank och utveckla olika former av nätverk – med andra ord är detta ett perfekt uppdrag för dig som älskar att jobba i mötet med människor.

Kvalifikationer:
För att lyckas i denna roll ser vi att du har akademisk, eller likvärdigutbildning och tidigare erfarenhet av sjuksköterskebemanning i någon form.
Det är meriterande om du har egen vårdbakgrund då detta ligger till grund för att du lätt både ska kunna förstå kundens behov och kompetensbedömma de kandidater som du träffar.
Du har grundläggande kunskaper i arbetsrätt och ekonomi; med andra ord att du kan tolka kollektivavtal, förstår regelverk runt anställning, ledigheter och avveckling och till viss del är insatt i arbetsrättslig lagstiftning.
Du ser affärsmässigt på pris- och lönesättning och det är en stor fördel om du har tidigare erfarenheter från försäljning

Som person är du social och handlingskraftig. Du har förmåga att entusiasmera, coacha och är modig och beslutsam i svåra frågor. Du tycker om att göra affärer och trivs i dialogen med kunder. Du har ett stort lokalt nätverk och är en flitig nätverksbyggare. Du är också strukturerad, kan administrera och planera din tid på ett effektivt sätt. Du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift och kan ta fram och genomföra presentationer på båda språken då vi är en del av en internationell koncern.

Givetvis delar du också våra värderingar - To Know, To Serve, To Trust, Striving for perfection och Simultaneous Promotion of all interest.

Om oss på Randstad:
Som personer är vi på Randstad olika, precis som det brukar vara i ett stort bolag, men vi har tillsammans kommit fram till det är viktigt att vi alla ska trivas tillsammans och ha roligt när vi är på jobbet. Vi lägger också stor vikt vid att man håller vad man lovar och levererar det man åtagit sig. Just ordet ”tillsammans” är ett viktigt ord för oss. Vi vill och behöver arbeta tillsammans för att uppnå vårt gemensamt uppsatta mål: Att förtjäna platsen som Sveriges marknadsledande HR-serviceföretag (med människan i fokus).

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad i dagsläget världens nästa största företag inom HR-service. Vi på Randstad brinner för att ge människor meningsfyllda arbeten, en start i karriären, eller en fortsättning på den som är - precis som Randstad gjort sedan 1960. Här arbetar vi med framåtriktad HR-service, människor och utveckling, både hos och tillsammans med våra kunder och alltid med människa och samhälle i centrum. Som en produkt av detta arbete utsågs vi i september 2017 till världens bästa HR-företag i social hållbarhet enligt Dow Jones Sustainability Index ("DJSI").

Randstad i Sverige består av tre varumärken: Randstad, Dfind och Antenn. Vi erbjuder lösningar inom bemanning, rekrytering och omställning.

Omfattning:

Sista ansökningsdag: 2018-08-18, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför gärna så snart som möjligt.

Observera: På grund av bestämmelser i personuppgifts- och GDPR-lagstiftningen har vi tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökan via e-post, vi ber dig därför inkomma med ansökan via vår annons.

Har du en funktionsnedsättning och har behov av stöd vid ansökan välkomnar vi dig att fylla i vårt formulär via: https://www.randstad.se/arbetssokande/jobb/stod-med-ansokan/201156485/ så kontaktar någon av våra supportmedarbetare dig.

För ytterligare information: Varmt välkommen att kontakt branch manager Josefine Kjellgren via: josefine.kjellgren@randstad.se eller tfn: +46725235977