Business Manager till Telenor i Stockholm

Publicerad: 2017-05-31
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
Försäljning
Specialisering:
Affärsutveckling
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201057500
Sista ansökningsdag:
2017-06-30
Kontakt:
Annelie Sjögren
Har du flerårig erfarenhet av produktledning och projektledning, har lätt för hantera stora mängder data/information liksom ta fram och räkna på businesscase? Har du dessutom minst 1 års erfarenhet av att skapa kampanjer inom B2B eller B2C? Skulle du säga att du är analytisk, datadriven och kommunikativ? Då har Randstad det rätta uppdraget för dig! Vi söker nu en Business Manager, med start i mitten av juni, till Telenor i centrala Stockholm.

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Stockholm

Omfattning: Heltid, start enligt överenskommelse och löper t.o.m. oktober men kan förlängas efter ömsesidig överenskommelse.

Arbetsbeskrivning:
I tjänsten som Business Manager är din arbetsuppgifter och ansvarsområden följande;

  • driva och säkerställa fiber-produkternas lönsamhet, ansvara för produkternas Forecast-arbete tillsammans med controllers och övriga Business Managers. Sätta upp attraktiva och flexibla kampanjer i samråd med sälj- och marknadsorganisationerna.
  • hitta samarbetsformer med stadsnät och kommunikationsoperatörer, samarbeta tätt med produktcheferna inom PPM (Product and Process Management) för att säkra bra lösningar på kundernas behov på både kort och lång sikt. Delta i kravställning inom produktutveckling.
  • följa upp marknadsutvecklingen med konkurrentbevakning, analysera konsekvenser av ny lagstiftning och regleringar, driva förbättringar gentemot högre grad av automatisering och digitalisering och delta i forum för kontinuerlig förbättring och kunskapsspridning
Här kommer du att arbeta på en avdelning med Business Managers som alla har liknande uppdrag. Du rapporterar till Head of Business Management Broadband and TV.

Kvalifikationer:
För den här tjänsten behöver du;

  • flerårig erfarenhet av produktledning och projektledning, med fördel inom Telecom eller annan bransch där abonnemangsform är en del av affärsmodellen.
  • flerårig erfarenhet av att ta fram och räkna på businesscase.
  • minst 1 års erfarenhet av att skapa kampanjer inom B2B eller B2C.
  • varit ansvarig för produkt och tjänsteutveckling och tagit fram kampanjer, med fördel inom telecom.
  • vara självgående och drivande liksom van att analysera siffror och göra kommersiella utvärderingar av initiativ och kampanjer.
  • vara erfaren användare av xls och ppt och vana att presentera och sälja in idéer för organisationen.
  • goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande om du har arbetat som managementkonsult eller liknande, har erfarenhet inom Telecom eller annan abonnemangsdriven affär. Akademisk examen och goda kunskaper i Excel där du hanterat stora mängder data.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Telenor:
Idag är det aldrig långt till en surfplatta eller dator. Mobilen är vår bästa vän. Och det kommer ständigt nya lösningar, som gör det digitala livet enklare och roligare. Ändå har den digitala revolutionen bara börjat. Utvecklingen rusar vidare. Snart kommer det vara möjligt att se, uppleva och göra saker vi ännu bara drömmer om.

Det är här Telenor kommer in.

Vi för människor närmare varandra och ger dem tillgång till den allra senaste tekniken. Vi står mitt i den digitala förändringen. Vi lever och utvecklas med den. Nu behöver vi din hjälp för att utvecklas ännu mer.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-06-30, Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Annelie Sjögren | annelie.sjogren@randstad.se | och Johan Lind | johan.lind@randstad.se |

*RS*