Business Controller.

Publicerad:
2019-04-17
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Frida Linngård

Detaljer

Publicerad:
2019-04-17
Ort:
Sandviken, Gävleborgs län
Kategori:
Ekonomi, redovisning, lön & inköp
Specialisering:
Controlling & ekonomistyrning
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201215371
Sista ansökningsdag:
2019-04-30
Kontakt:
Frida Linngård

Beskrivning

Vi söker nu dig som vill jobba som Business Controller på uppdrag hos en av våra större kunder.

Arbetsbeskrivning
Som Controller säkerställer du en snabb och korrekt analys av verksamhetens ekonomiska arbete, och arbetar för att kontinuerligt följa upp de ekonomiska förloppen i det löpande arbetet. Detta innefattar bland annat att vara stöd till intern personal i verksamhetens olika affärsområden och att vara en god kommunikatör på såväl engelska som svenska med syfte att tillhandahålla relevant information till berörda parter.

Du behöver ha goda kunskaper inom budget- och prognosarbete samt vara en fena på att arbeta i Excel.

I din roll ansvarar du även för att förbereda och bistå med efterfrågat material och rapportera till ansvariga chefer.

Tjänsten ingår i vår personaluthyrningsverksamhet och uppdraget beräknas starta så snart som möjligt efter överenskommelse och fortlöpa under cirka sex månader framåt/respektive ett år med möjlighet till förlängning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad ekonom och som har jobbat några år inom yrkesområdet och med arbetsuppgifter inom Controlling. Arbetslivserfarenhet från arbete i större verksamheter samt i arbetsledande position är meriterande.

God dator- och systemvana, samt flytande kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet för uppdraget. Som person är du van vid att arbeta självständigt och strukturerat. Du besitter en god social förmåga, är serviceinriktad och duktig på att analysera och få fram kärnan i ditt budskap.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Sandviken

Omfattning: Heltid, dagtid

Om Randstad
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad ett av världens största företag inom rekrytering och bemanning. Vi hjälper både stora och små organisationer att hitta rätt personal. Det innebär att vi kan erbjuda hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Så oavsett om du söker extrajobb eller fast anställning har du hamnat helt rätt. Vi har goda möjligheter att hitta rätt karriärvägar för just dina önskemål.

Sista ansökningsdag: 2019-04-30. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Frida Linngård, konsultchef: frida.linngard@randstad.se