Blandroll inom servicedesk och onsite i Stockholm.

Publicerad:
2017-11-10
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Tilda Stenmark

Detaljer

Publicerad:
2017-11-10
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
IT
Specialisering:
Support
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201098960
Kontakt:
Tilda Stenmark

Beskrivning

Som konsult hos Dfind IT har du fantastiska karriärmöjligheter. Vi erbjuder dig en stabil tillsvidareanställning med goda utvecklingsmöjligheter för dig som visar driv och intresse. Att jobba som konsult hos Dfind IT är ett utmärkt sätt att bygga på sitt CV med olika kompetenser inom IT. Vi jobbar med både stora som små kunder inom många olika branscher vilket gör att vi kan erbjuda våra konsulter spännande och varierade uppdrag på olika platser i Stockholm.

Vi ser långsiktigt på tjänsten som IT-support och rollen kommer att innebära att du får bemöta kunder, hjälpa och vägleda dem i olika ärenden samt arbeta med problemlösning i system, verktyg och utrustning.

Om kunden
Kunden är ett läkemedelsbolag stationerat i centrala Stockholm (Kungsholmen). Du kommer att vara en del av företagets IT avdelning som i nuläget består av två heltidskonsulter och en studentkonsult (deltids arbetare). Ni supporterar totalt 150 användare, varav ca 30 säljare spridda i landet och 120 på kontoret.

Om rollen
Det är en bred supportroll där du löser både 1st och 2nd line ärenden. Även onsite support ingår vid behov när användarna i huset har problem som du inte kan lösa över telefon.

Då ni är 2-4 personer i servicedesken kommer du ha ett nära samarbete med dina kollegor och dagligen planera- och prioritera ärenden, skriva backlog, se till att telefonen alltid är bemannad, vem som tar vilka ärenden osv.

Du kommer bland annat att:

  • Ta emot och lösa ärenden som kommer in via ärendehanteringssystemet, mail och telefon
  • Tillsammans med de andra i gruppen agera SPOC och lösa de ärenden som kommer in.
  • Lägga upp och administrera användare i AD
  • Installation och felsökning samt support av hårdvara (iPads, iPhones, PC)
  • Support av utrustning i alla konferensrum
  • Supportera i Officepaketet
  • Dokumentation
  • Vid behov kan problem eskaleras till företagets centrala helpdesk.
Arbetstider: Vardagar, 08:00-16:30 med 1 timmes lunch.

Krav

  • Du ska ha minst 1 års erfarenhet av liknande arbete i en Servicedesk eller onsite.
  • Microsoft Office
  • Active Directory
  • Hårdvara (PC, skrivare, telefoner) när det kommer till felsökning och installation
  • Mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska
Merit

  • ITIL
  • Windows Server
Personliga egenskaper
Som person är det viktigt att du är en social person, serviceminded och en frontfigur mot användarna. Du ska kunna hantera stressade användare och situationer samt vara nyfiken och intresserad av teknik.

Om du tror att du skulle passa som konsult och vara en god representant för Dfind IT så tveka inte att söka tjänsten på länken nedan.

Har du frågor gällande tjänsten så kontakta gärna tilda.stenmark@dfind.se

Startdatum: Omgående

Uppdragsgivare: Dfind IT

Ort: Stockholm, Kungsholmen

Organisations-/företagsbeskrivning

Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretaget som erbjuder en omväxlande karriär som konsult inom IT. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Hos oss har du möjlighet att utveckla din kompetens och bygga CV genom olika uppdrag hos våra kunder samtidigt som du får stöd och vägledning från din konsultchef. Dessutom erbjuder vi bland annat webbaserade IT-utbildningar och kompetensutvecklande seminarier.

Självklart har vi också kollektivavtal och förmåner som försäkringar, friskvårdsbidrag, företagshälsovård och rabatt på träningskort.

Välkommen till oss för en omväxlande och trygg karriär som IT-konsult!

Keep improving!