Bemanningsplanerare till ICA Banken i Borås.

Publicerad:
2019-05-09
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Victoria Reeve

Detaljer

Publicerad:
2019-05-09
Ort:
Borås, Västra Götalands län
Kategori:
Kundtjänst, service & handel
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201218205
Sista ansökningsdag:
2019-06-02
Kontakt:
Victoria Reeve

Beskrivning

Är du bra på att planera och analysera? Trivs du i en föränderlig vardag, ha många kontaktytor och att bygga relationer? Då är detta din nya utmaning!

Arbetsuppgifter:
Som bemanningsplanerare på ICA Banken kommer du ha en central och viktig roll för att bankens kundservice ska ha rätt bemanning. I tjänsten ansvarar du för att ta fram både kortsiktiga men även långsiktiga prognoser för hur ICA Bankens kunder vill komma i kontakt med dem, utifrån historisk data och information om framtida händelser. Vidare ansvarar du även för och arbetar med schemaläggning för deras medarbetare som arbetar i kundmötet. Det gör du genom att lägga prognoser för hur framtidens bemanningsbehov kommer att se ut, skapa scheman för medarbetare och kontinuerligt se över hur dessa processer kan bli bättre.

För att hjälpa verksamheten framåt både inom ditt område men även för helheten inom andra delar av teamets ansvarsområden så kommer du både själv och tillsammans med kollegor att jobba med analys av data och dra slutsatser som leder till förbättrade arbetssätt och processer.

Du förväntas att leva efter ICAs värderingar och bygga ICAs varumärke: Enkelhet, Entreprenörskap och Engagemang. Varje dag är en härlig utmaning på ICA Banken. Varför det? Jo, för att hela vår bransch håller på att förändras. Och den förändringen öppnar för spännande utmaningar där gamla invanda sätt att jobba utmanas. Det betyder också att vi måste hålla oss i konstant utveckling. På riktigt, både som individer och som verksamhet. Vi behöver föra samman innovation och digitalisering i en härlig kombination, där vi tillsammans kan hitta de där smarta och praktiska lösningarna som kunderna knappt vet om att de behöver, än. Visst låter det spännande? Skicka då in din ansökan direkt.

Du ingår i teamet Kanalutveckling, Drift & Support som idag är ett team på 6 personer. Tillsammans ansvarar ni för och utvecklar ICA Bankens och ICA Försäkringars kundkanaler. Kanaler som telefoni, sociala medier, chat och chatbot. Tjänsten är på heltid, kontorstid (38,5-timmars vecka), med placering i Borås.

Randstad håller i rekryteringen och du kommer bli anställd av vår kund ICA Banken. Tillträde ser vi snarast enligt överenskommelse och din anställning inleds med utbildning.

Din profil:

Vi ser gärna att du har erfarenhet från en liknande roll som bemanningsplanerare. Du har vana av och kan ta fram, lägga prognoser och scheman i ett bemanningsverktyg. Vidare är du van vid att jobba mot deadlines och är mån om att nå resultat med hög kvalitet i ditt arbete. Som person är du engagerad och har ett högt självledarskap. Du har lätt för att verka i och bidra till förändringar. Du är strukturerad och känner dig trygg med att analysera stora mängder data. Du har också lätt för att skapa relationer, se saker ur andras synvinklar och tycker om att hjälpa andra människor. För att trivas i rollen ser vi att du har ett par års erfarenhet från liknande roll. Du har gymnasiekompetens eller kompetens/utbildning som kan bedömas som likvärdig. ICA Banken använder sig idag av Teleopti, vilket är meriterande om du har kunskap i.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Uppdragsgivare: ICA Banken

Ort: Borås

Omfattning: Heltid

Sista ansökningsdag: 2019-06-02, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Kontakta: Victoria Reeve, victoria.reeve@randstad.se 0722-24 16 84

Företagsbeskrivning:
ICA Banken erbjuder ett komplett utbud av banktjänster för privatpersoner, allt ifrån spara och betala till låna och försäkra. Våra Företagstjänster levererar effektiva betaltjänster och finansiella lösningar till ICA Handlare, ICA Gruppen samt myndigheter och kommuner. Vi vill göra varje dag lite enklare och förenkla vardagen för ICAs kunder.


ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. ICA värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare. Vi har som målsättning att ha totalt rökfria arbetsplatser. Vi tillämpar drogtestning i samband med rekryteringsförfarandet.