Assistent till Kammarkollegiet i Stockholm.

Publicerad:
2018-07-20
Omfattning:
Deltid
Kontakt:
Niclas Norenius Marander

Detaljer

Publicerad:
2018-07-20
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
Administration & kontor
Specialisering:
Assistent
Omfattning:
Deltid
Referensnummer:
201163171
Sista ansökningsdag:
2018-08-18
Kontakt:
Niclas Norenius Marander
Extrajobb

Beskrivning

Är du en riktig fena på Excel och trivs i en stöttande roll? Nu söker Randstad en assistent till en Kammarkollegiet i Stockholm. Här får du arbeta med bearbetning och sammanställning i bland annat Excel, men även hjälpa till med andra uppgifter vid behov. Du behöver en avklarad gymnasieutbildning, goda kunskaper i Office-paketet (främst Excel) och minst 1 års erfarenhet av en liknande roll. Låter det här som en roll du skulle trivas och utvecklas i? Då hoppas vi på din ansökan – redan idag!

Omfattning: Deltid (ca 10h/vecka), för start i början av september och uppdrag i ett (1) år. I enlighet med vårt kollektivavtal behöver du en annan huvudsaklig sysselsättning om minst 50% (till exempel studier).

Arbetsbeskrivning:
Här kommer du till expertmyndigheten Kammarkollegiet i centrala Stockholm med fler än 35 uppdrag från regeringen. Du kommer sitta i ljusa och fräscha lokaler tillsammans med en grupp om 17 upphandlare och 1 administratör. Kontorslandskapet är öppet och du får således sitta nära dina kolleger. I rollen som assistent kommer du sitta på enheten för upphandling av varor och tjänster och stötta upphandlare.

Exempel på dina arbetsuppgifter i rollen som assistent;

  • Sammanställa och bearbeta inköpsstatistik i Excel utifrån önskemål från projektledare (sätta ihop formler, sortera ut relevant material och presentera på ett enkelt och snyggt sätt).
  • Sammanställa enkätsvar och bearbeta uppgifterna.
  • Assistera med övriga uppgifter utifrån önskemål från upphandlare.
Kvalifikationer:
Här behöver du;

  • Avklarad gymnasieutbildning (eller likvärdig).
  • Minst 1 års arbetslivserfarenhet av statistikbearbetning i Excel.
  • Goda kunskaper i MS Office-paketet, med fördel mycket goda kunskaper i Excel (exempelvis kunna skapa formler).
  • God svenska och engelska i såväl tal som skrift.
  • Annan huvudsaklig sysselsättning om minst 50% (exempelvis studier).

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du ett personligt engagemang och en god förmåga att arbeta noggrant och strukturerat. Du har ett serviceorienterat förhållningssätt och trivs med det då du i rollen som assistent får hjälpa dina kolleger med olika typer av arbetsuppgifter, högt som lågt. Är du dessutom självgående och lösningsorienterad i ditt arbete? Då kommer du bli en uppskattad kollega och assistent.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2018-08-18, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Niclas Norenius Marander | niclas.norenius.marander@randstad.se