arbetsmiljöspecialist - Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation.

Detaljer

Kontakt:
Nadia Milotti, 
+46768554059, 
nadia.milotti@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2021-10-04
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidare
Ort:
Stockholms län, 
Stockholm kommun
Kategori:
Personal & HR

arbetsbeskrivning.

Vill du vara med och vidareutveckla Svenska kyrkan som en hållbar och attraktiv arbetsgivare?
Rollen har fokus på arbetsmiljöfrågor och kan också komma att innebära arbete med frågor kopplat till styrning och ledarskap. Som specialist och strateg inom arbetsmiljöområdet tillhör du kärnan i  utvecklingsenheten, som huserar i vackra lokaler i centrala Stockholm.

ansvarsområde.

I din roll som specialist bidrar du till att vidareutveckla verktyg, metoder, processer för arbetet med hållbara arbetsplatser.
Som sakkunnig ger du råd och stöd i frågor som rör arbetsmiljö, styrning och ledning. 

Du blir en viktig del av arbetsgivarorganisationens utvecklingsenhet och därmed är du också en lika viktig resurs i arbetet med att samordna och utveckla erfarenhetsutbyte och fördjupning för såväl stiftens resurser inom arbetsmiljöområdet, som för arbetsgivare inom Svenska kyrkan.
I ditt ansvar ingår också att självständigt genomföra och utveckla utbildningar inom arbetsmiljöområdet.

arbetstider.

Tjänsten är en rekrytering och en tillsvidareanställning på heltid. Huvudsaklig placering är Stockholm.

kvalifikationer.

Vi söker dig som har:
  • en akademisk personalvetarutbildning eller motsvarande (gärna med inriktning på arbetsmiljö och ledarskap)
  • relevant erfarenhet inom området arbetsmiljö
  • goda kunskaper inom arbetsmiljölagstiftningen och vad som främjar ett hållbart arbetsliv 
Erfarenhet som inspektör på Arbetsmiljöverket liksom kunskap och erfarenhet av arbete i Svenska kyrkan är meriterande.

Som person ser vi gärna att du:
  • är öppen, social och kommunikativ
  • trivs med samarbete
  • är stark på att bygga och upprätthålla goda relationer
  • har en god pedagogisk förmåga
  • är rak och tydlig, även i svåra samtal
För att lyckas i rollen behöver du trivas med att jobba såväl operativt som strategiskt, du har förmågan att se helheten utan att tappa detaljerna. Vidare är du professionell och lyhörd samt mån om att upprätthålla integritet.

Vi kommer att värdesätta din förmåga och din vilja att kontinuerligt jobba för utveckling och förbättring.
Du uttrycker dig obehindrat på svenska i tal och skrift och du har goda kunskaper i Officepaketet. 
 I rollen ingår resor och övernattningar.  För rollen kommer B-körkort att krävas.

ansökan.

2021-10-04, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Denna rekrytering är ett samarbete mellan Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation och Randstad AB. Om du har frågor om tjänsten eller processen, välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Nadia Milotti på +46768554059 eller nadia.milotti@randstad.se

Varmt välkommen med din ansökan, med svar på – Varför du? Varför Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation?

om Svenska Kyrkans Arbetsgivarorganisation.

Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation är en arbetsgivar- och serviceorganisation med god kunskap om Svenska kyrkans verksamheter. Vårt uppdrag är att biträda församlingar, pastorat och stift i deras roller som arbetsgivare och huvudmän för begravningsverksamheten. För medlemmarnas räkning tecknar vi kollektivavtal om lön, - och anställningsvillkor för Svenska kyrkans 22 000 anställda, biträder och företräder de närmare dryga 600 medlemmarna vid avtalstvister och ger rådgivning inom avtal och arbetsrätt samt i arbetsmiljöfrågor. Vi samordnar arbetsmiljöfrågor i Svenska kyrkan. Utbildning är en annan viktig del av uppdraget, liksom att driva utvecklingsfrågor som skapar värde för medlemmarna.
Vi arbetar med Svenska kyrkan som genomför strukturförändringar vilket innebär att vi ständigt utvecklar arbetsgivarorganisationens erbjudande i takt med att våra medlemmars behov ändras.

https://www.svenskakyrkan.se/arbetsgivare