Är du konsultchef och redo för nästa steg i din karriär?.

Publicerad:
2019-04-23
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Susanne Berggren

Detaljer

Publicerad:
2019-04-23
Ort:
Trollhättan, Västra Götalands län
Kategori:
Personal & HR
Specialisering:
Rekrytering
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201215758
Sista ansökningsdag:
2019-06-01
Kontakt:
Susanne Berggren
Interna tjänster

Beskrivning

Älskar du mänskliga möten i alla dess former? Beskrivs du som någon med många strängar på din lyra”? Trivs du bäst i miljöer där du får frihet under ansvar? Då är det kanske du som är vår nya kollega på Randstad!

Vi söker nu en Konsultchef till en av våra fantastiska kunder i Trollhättan / Vänersborg. Hos oss internt kallas denna roll för Account Specialist och ingår i vårt koncept Inhouse. Inhouse omfattar våra största kundsamarbeten där antalet konsulter på plats gör att vi har en dedikerad personer som ute hos kunden ansvarar för såväl våra konsulter som kundsamarbetet. Rollen är placerad ute hos vår kund och erbjuder en omväxlande, ansvarsfull, meningsfull och mycket utvecklande tjänst.

Du kommer att vara placerad ute hos kunden och tjänsten är på heltid. Du börjar så snart som möjligt enligt överenskommelse.


Arbetsbeskrivning

I rollen som Account Specialist har du en viktig funktion som ansvarig för rekrytering och förvaltning av konsulter. Du är den som svarar för en nära dialog med kunden, för att förstå deras behov och önskemål samt att du ansvarar för kandidaternas upplevelse av rekrytering, utbildning och introduktion.

I denna roll så kommer det vara stort fokus på att hjälpa kunden med planering och struktur kring bemanningen som i sig är mycket skiftande i omfattning.

Som Account specialist kan du under en vanlig arbetsdag jobba med bland annat;

• Rekryteringsprocessen, från behovsanalys i dialog med kunden – till tillsättning av
konsulter.
• Personalärenden som rör våra medarbetare, för exempel; vägledning och coachning, sjukskrivningar, semester och ledigheter, personalaktiviteter etc.
• Annonsering, screening och urval.
• Dokumentation kring kandidater i enlighet med våra rutiner och gällande lagstiftning etc.

...kort sagt en mångfacetterad roll med kund och medarbetare i fokus!

Kvalifikationer

Om du har bakgrund eller utbildning inom logistik och förståelse/kunskap inom det området så bedöms det som mycket meriterande för denna roll.

I övrigt så tror vi att du har följande för att trivas riktigt bra och blomstra i denna roll;

• Någon typ av erfarenhet av arbete med administration och service.
Det är dessutom starkt meriterande om du har erfarenhet av rekrytering och/eller
personalarbete sedan tidigare.

• Sinne för planering och struktur och ett öga för detaljer.

• Samarbetsvilja. Vi tror att du, precis som vi, värdesätter ordet ”tillsammans” och vill
vara en del av ett team som tror på att göra saker just så – tillsammans.

• Vi ser också att du har förmågan att kunna ”växla upp” och hantera flera olika typer av
ärenden när situationen och tidsramarna kräver det, liksom du kan ”växla ner” och förse dig
själv med saker att göra i de perioder tempot går ner och ”Att-göra-listan” krymper – och du
tycker förmodligen att båda sakerna har sin charm.

Ansökan

Sista ansökningsdagen är 1 juni 2019, vänligen notera att vi gör ett löpande urval och att tjänsten kan komma att tillsättas dessförinnan. Ansök därför gärna så snart som möjligt.

För ytterligare information om rollen vänligen kontakta rekryterande chef Denis Delic 0729889853. Vid frågor om processen så är du välkommen att höra av dig till HR Talent Manager Susanne Berggren på Susanne.Berggren@randstad.se

Välkommen in med din ansökan!